دکتر کبری طلیعی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحوم 'میترا رودان' 50 ساله که سابقه فشار خون و دیابت داشته دچار افزایش فشار خون و خونریزی مغزی شده بود و ششم اردیبهشت در بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه بستری شد.
او گفت که روز نهم اردیبهشت مرگ مغزی این بانوی 50 ساله تایید شد و خانواده این مرحومه روز دهم اردیبهشت نسبت به اهدای عضو این بانو رضایت دادند.
وی با بیان اینکه بلافاصله بعد از اعلام رضایت خانواده این مرحومه، پیکر او برای اهدای عضو به تهران اعزام شد، گفت: براساس رضایت خانواده این مرحومه، 2 ریه، 2 کلیه و کبد این بانوی کرمانشاه به بیماران نیازمند اهدا شد.
پیکر مرحومه میترا رودان امروز در قطعه ای به نام اهداکنندگان عضو که در باغ فردوس کرمانشاه ایجاد شده به خاک سپرده شد.
براساس گفته مسئول واحد فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، هر فردی که دچار مرگ مغزی می شود می تواند جان هشت تن را نجات دهد و به بهبودی 53 نوع معلولیت هر فرد نیز کمک کند.
طلیعی که خود متخصص بیهوشی است در ادامه افزود: واحد فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آبان ماه سال 93 فعالیت خود را در استان آغاز کرد و در همان سال 2 مورد اهدای عضو نیز در این واحد به ثبت رسید.
او تعداد اهدای عضو در سال 94 را 6 نفر، سال 95 را سه نفر و سال 96 تاکنون را نیز 2 نفر اعلام کرد.
او رتبه کرمانشاه در زمینه اهدای عضو را بسیار پایین و ضعیف دانست و از رسانه ها خواست فرهنگ اهدای عضو را در میان مردم استان ترویج و نهادینه کنند.
وی افزود که اقدامات اطلاع رسانی و تبلیغاتی را نیز در استان در این ارتباط انجام داده ایم اما فرهنگ اهدای عضو در استان هنوز نهادینه نشده است.
استان کرمانشاه 2 میلیون تن جمعیت دارد که حدود یک میلیون تن آن ها در مرکز استان سکونت دارند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.