به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در این جلسه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابتدا خواستار توجه جدی به بهداشت محیط کشتارگاه صنعتی دام کرمانشاه شد و گفت: عدم رعایت نکات و موارد بهداشتی در کشتارگاه می تواند منجر به بروز بیماری شود و باتوجه به گرم شدن تدریجی هوا رعایت نکات بهداشتی بیشتر مورد تاکید است.
دکتر ابراهیم شکیبا همچنین بر شناسایی و تعطیلی کشتارهای غیرمجاز دام و طیور نیز تاکید کرد و افزود که حدود 30 تا 40درصد کشتار مورد نیاز شهر کرمانشاه از کشتارگاه صنعتی تامین می شود و مابقی گوشت موردنیاز از کشتارهای غیرمجاز در سطح شهر به خصوص مناطق حاشیه ای تامین می گردد.
او ساماندهی کارگران مستقر در کشتارگاه و ملزم کردن به اخذ کارت بهداشت برای آنان و همچنین تامین خودروی حمل گوشت براساس استانداردها و ضوابط را مورد تاکید قرار داد و گفت: با گرم شدن تدریجی هوا دیگر نمی توان گوشت را در خودروهای غیراستاندارد حمل کرد و از این رو متولیان کشتارگاه باید در این ارتباط خود را مجهز به امکانات استاندارد و به روز کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه کشتار غیرمجاز دام و طیور و فروش مرغ زنده در استان را نیز یکی از تهدیدهای سلامت دانست و گفت: در برخی از مسیرهای استان کرمانشاه دام را بدون امکانات مورد نیاز و رعایت موارد بهداشتی در کنار جاده ها ذبح و گوشت آن را به فروش می رسانند که این اقدام به شدت سلامت شهروندان را تهدید می کند.
دکتر شکیبا با بیان اینکه مردم معتقدند که دامی که جلو چشم آنها ذبح می شود مشکلی ندارد تصریح کرد که بیمار بودن دام را مردم نمی توانند تشخیص دهند و دام بیمار علایمی ندارد که برای مردم قابل مشاهده باشد.
او از دستگاه های متولی امر به ویژه دستگاه قضایی خواست در راستای صیانت از سلامت شهروندان دستور برخورد و جمع آوری با این شیوه کشتار را صادر کنند و تلاش شود که گوشت مورد نیاز مردم از طریق کشتارگاه بهداشتی و مجاز استان تامین گردد.

**کشتارگاه صنعتی دام کرمانشاه، سنتی مدیریت می شود
مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه امکانات کشتارگاه صنعتی دام کرمانشاه را مطلوب دانست اما گفت که مشکل اصلی کشتارگاه اعمال مدیریت سنتی در آن است.
دکتر نادر پرور اظهار کرد که سیستم حمل و نقل گوشت از کشتارگاه به قصابی ها مشکل دارد و باید از خودروهای مجهز با امکانات مختص به حمل گوشت استفاده کرد.
او تعداد و کیفیت خودروهای حمل گوشت از کشتارگاه تا درب قصابی ها در شهر کرمانشاه را دارای مشکل دانست و افزود: برای تامین سلامت مردم و جلوگیری از بروز بیماری باید حتما گوشت از طریق خودروهای استاندارد و مخصوص حمل شود.
به گفته وی هم اکنون یک کشتارگاه صنعتی دام در شهر کرمانشاه و 11کشتارگاه سنتی نیز در استان فعال است.
معاون دادستان کرمانشاه نیز در این جلسه خواستار تامین گوشت مورد نیاز مردم به صورت بهداشتی شد و گفت: گوشت و فرآورده های آن باید به صورت بهداشتی به دست مردم برسد و در غیر این صورت براساس قانون، دادستانی به عنوان مدعی العموم می تواند وارد شود و با اقدامات خلاف قانون برخورد نماید.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه خریداری گوشت از کشتارگاه های غیرمجاز در استان به فرهنگ تبدیل شده است خواستار اطلاع رسانی از طریق رسانه ها در جهت تغییر نگاه مردم به مصرف این نوع گوشت شد.
خسرو شهبازی بر حمایت از کشتارگاه های مجاز استان تاکید کرد و افزود: این کشتارگاه ها برای خدمات رسانی مطلوب و بهینه نیاز به حمایت های بیشتری دارند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه در این جلسه تاکید کرد که کمیته ای متشکل از فرماندار کرمانشاه، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل دامپزشکی، شهرداری و مسوولان کشتارگاه صنعتی کرمانشاه ظرف یک هفته این موضوع را تعیین تکلیف کنند.
شاه حسینی خواستار واگذاری سیستم حمل و نقل گوشت از کشتارگاه به قصابی ها به بخش خصوصی شد و افزود: گوشت باید به صورت تمیز و بهداشتی به دست مردم برسد.
در استان کرمانشاه 9کشتارگاه طیور فعال است و به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه مجوز فعالیت چهار کشتارگاه دیگر نیز صادر شده است.
3033انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.