به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی شامگاه چهارشنبه در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: از گذشته های دور علم آموزی و تعلیم و تربیت جایگاه ویژه ای در دین مبین اسلام داشته است.
وی افزود: اقدام خداپسندانه خیران مدرسه ساز کمک به ترویج علم و دانش است و این کار خیرخواهانه آن ها از صواب بسیار زیادی برخوردار است.
رازانی با اشاره به آغاز به ساخت 47 مدرسه در استان توسط خیران مدرسه ساز از سال گذشته، گفت: این مدارس می تواند موقعیت تحصیلی خوبی برای صدها دانش آموز فراهم کند.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: قدمی که خیران مدرسه ساز برای کمک به دانش آموزان برداشته اند قدمی مبارک است و انشاالله اجر و پاداش آن را از خداوند متعال دریافت خواهند کرد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با حمایت های خیران خوشنام مدرسه ساز در آینده نزدیک شاهد باشیم تمامی دانش آموزان در شرایط ایمن و در فضایی مناسب مشغول به تحصیل و سوادآموزی باشند.

** بوسه معاون استاندار بر دستان خیر مدرسه ساز
مجتبی نیک کردار معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه نیز در این جشنواره با ارزشمند دانستن کار خیرین مدرسه ساز، آن ها را ترویج دهنده فرهنگ و علم آموزی در جامعه معرفی کرد.
وی با بیان اینکه دشمنان نظام همواره از پیشرفت علمی ایران در هراس بوده اند، افزود: کار خیران مدرسه ساز کمک به پیشرفت علمی کشور و بهترین نوع مقابله با دشمنان انقلاب است.
نیک کردار، مدرسه سازی را صدقه ای جاریه برای خیرین دانست و گفت: صواب این صدقه برای همیشه با آن ها خواهد بود و رستگاری در دنیا و آخرت را برایشان به ارمغان می آورد.
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: از تمامی خیران مدرسه ساز باید به صورت ویژه تقدیر کرد اما قدردانی اصلی را باید از خیرانی داشت که در مناطق محروم و دورافتاده اقدام به ساخت مدرسه می کنند.
وی در پایان و با بیان اینکه باید مقابل خیران مدرسه ساز سر تعظیم فرود آورد، به نشانه احترام و به رسم ادب بر دستان افتخاری رئیس مجمع خیران مدرسه ساز و از بانیان کار مدرسه سازی در استان بوسه زد.
حدود 10 سال است که مجمع خیران مدرسه ساز در استان کرمانشاه آغاز به کار کرده که در این مدت 97 فضای آموزشی با زیربنای 50 هزار متر مربع و با 423 کلاس درس توسط خیران ساخته شده است.
بیش از 321 هزار نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه دانش آموز هستند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermansha@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.