به گزارش ایرنا، رضا رحیمی روز یکشنبه در اولین نشست کارگروه پایش و ساماندهی آرد، نان و گندم در سال جاری اظهار داشت: از جمله تصمیمات خوب دولت در این زمینه موضوع آزادسازی حداقل 20 درصد آرد مصرفی نانوایی ها بود و در این زمینه به نانوایی هایی که خواهان پخت نان به شکل آزاد بودند، مجوز فعالیت داده شد.
وی اضافه کرد: البته دولت هنوز به منظور حمایت از مصرف کنندگان بابت هر کیلو آرد حدود 500 تومان یارانه می پردازد. این کار برای تعادل بخشی به نرخ تورم و کاهش فشارهای اقتصادی بر اقشار کم درآمدی که نان در سبد غذایی آن ها نقش ویژه ای دارد؛ صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: این تصمیم موجب ایجاد یک تعادل منطقی در صف طولانی نانوایی ها و کاهش ازدحام آن ها شده است و به گونه ای که هم اکنون نانوایی ها به وفور در جاهای مختلف شهر مشغول پخت نان هست.
رحیمی افزایش کیفیت نان را از دیگر ثمرات این تصمیم عنوان کرد و گفت: خوشبختانه کیفیت نان نانوایی ها بهتر از سال های قبل شده و همچنین دور ریز نان هم به میزان زیادی کاهش یافته است.
این مدیر ارشد اقتصادی استان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در زمینه سبوس نان نیز اقدام های خوبی شروع شده و میزان سبوس گیری گندم را به حداقل رسانده ایم. سبوس گندم دارای خواص غذایی بسیار خوبی است و نقش موثری در حفظ سلامت مردم دارد.
وی ادامه داد: همچنین قرار است 2 درصد به میزان سبوس نان در سال 96 افزوده شود.
معاون استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش به اثرات ناگوار استفاده از نایلون برای حمل نان اشاره کرد و گفت: توصیه کارشناسان بهداشتی این است که مردم به جای نایلون های پلاستیکی از ‍‍ساک های ‍پارچه ای برای حمل نان استفاده کنند و در این زمینه اداره کل غله با همکاری محیط زیست اقدام های اولیه ای را انجام داده اند که امیدواریم هر چه زودتر اجرایی شود.
رحیمی عنوان کرد: قرار است دانشگاه علوم پزشکی در تمام نانوایی ها بنرهایی را نصب کند که در آن به مضرات استفاده از نایلون ها اشاره شده، همچنین از اصناف و اتحادیه نانوایی ها خواسته شده از فروش و حتی توزیع مجانی نایلون در نانوایی ها خودداری کنند.
وی ادامه داد: در زمینه کنترل استفاده از جوش شیرین وهمچنین سایر افزودنی های مجاز در طول این سه سال اقدام های خوبی صورت گرفته است.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در پایان اظهار داشت: در این نشست مروری بر مصوبات سال گذشته در حوزه آرد و نان و به ویژه ساماندهی نانوایی ها صورت گرفت که خوشبختانه اغلب آن ها اجرایی شده اند و برخی نیز نیازمند به زمان بیشتری برای به سرانجام رسیدن هستند.
هم اکنون بیش از 2 هزار نانوایی در سطح استان کرمانشاه به مردم خدمت‌ رسانی می‌کنند.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.