به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب روز یکشنبه در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرپل ذهاب و سی و پنجمین سالگرد شهادت شهید فرهنگی سلیمان امینی که در حرم احمد بن اسحاق این شهر برگزار شد، افزود: شهدا با کمال اخلاص و ایثار، جان خود را فدای ولایت و انقلاب کردند و برهمین اساس مایه فخر و عزت جامعه هستند.
وی بیان کرد: شهدا در برهه ای از زمان به ندای رهبر و مقتدای خود لبیک گفتند و با گذشت، ایثار و نهایت اخلاص ملکوتی شدند.
وی با بیان این که مناطق مختلف شهرستان سرپل ذهاب در طول هشت سال دفاع مقدس محل انجام عملیات‌های مهم زیادی بود که از جمله آنها عملیات غرورآفرین بازی دراز است، اظهارداشت: در این عملیات، نیروهای بومی این منطقه به کمک رزمندگان اسلام آمدند و با نثار جان خود برگ زرینی در تاریخ پرافتخار انقلاب در فاع از کیان اسلامی ثبت و ضبط کردند.
امام جمعه سرپل ذهاب ادامه داد: شهدای زیادی در مناطق عملیاتی سرپل ذهاب به ویژه در ارتفاعات بازی دراز در راه آرمان های انقلاب جان خود را تقدیم انقلاب کردند و در بین شهدا، خاطره رشادت های شهید والا مقام سلیمان امینی هیچ گاه از ذهن مردم فراموش نخواهد شد.
حجت الاسلام فاطمی نسب بر لزوم ترویج و نهادینه شدن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: یکی از راهکار تحقق این مهم برپایی آیین های یادواره شهداست.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سرپل ذهاب نیز در سخنانی بر تداوم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود: حداقل کاری که امروز ما می توانیم در باب نکوداشت شهدا انجام دهیم، برگزاری همین یادواره های شهداست.
سلمان حسن پور خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگرانی که در عملیات‌های مهمی چون بازی دراز و رزمگاه های افتخارآمیز فداکاری کرده‌اند، کمترین کاری است که می‌توانیم برای بندگان مخلص خدا انجام دهیم.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت و 48 کیلومتر مرز با عراق دارد و در دوران دفاع مقدس 875 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7079/7399/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.