نعمت‌الله نازپرورده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه از توقف صادرات کالا از مرز رسمی پرویزخان خبر داد و اظهار داشت: رانندگان بونکرهای عراقی با توجه به تصمیم دولت عراق مبنی بر وارد نشدن سیمان فله‌ای از طریق مرزهای کشور ایران به اقلیم کردستان عراق، از ساعات پایانی روز گذشته اقدام به بستن مسیر حمل کالاهای صادراتی از کشور ما به این اقلیم کرده‌اند.

معاون عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: با رایزنی‌های که مسئولان عراقی انجام شد قرار بر این شد که تا ساعت 10 صبح امروز مسیر حمل کالاهای صادراتی بازگشایی و روند صادرات کالا همانند سابق از سر گرفته شود که تاکنون این امر محقق نشده است.

وی با بیان اینکه اکنون این ترابری‌ها از مرز خسروی در حال انجام است بیان کرد: تا پیش از این مشکل عمده کالاهای صادراتی از مرز پرویزخان قصرشیرین به مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک منتقل می‌شدند و 54 درصد صادرات غیرنفتی کشور به عراق از طریق مرز پرویزخان انجام می‌شود.

نازپرورده با اشاره به اینکه تاکنون بیش از سه ملیون و 255 هزار تن کالا از مرزهای خسروی و پرویزخان قصرشیرین به کشور عراق صادر شده است، گفت: ارزش ریالی کالاهای صادر شده از مرزهای قصرشیرین به کشور عراق بیش از یک میلیارد و 28 میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون صادرات کالا از این مرزها با استفاده از 171 هزار و 951 دستگاه کامیون انجام شده است، عنوان کرد: از مجموع یک میلیارد دلار کالای صادر شده در سال گذشته 65 میلیون دلار کالا به ارزش وزنی 510 هزار تن از مرز خسروی و مابقی از مرز پرویزخان به اقلیم کردستان عراق صادر شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین با اشاره به اینکه کالاهای صادر شده از مرز پرویزخان به اقلیم کردستان و از مرز خسروی به بخش مرکزی عراق انتقال داده می‌شود، گفت: به صورت روزانه 800 تا 1200 کامیون کالاهای صادراتی را از مرز پرویزخان به کردستان عراق و 500 کامیون نیز کالاهای صادراتی را به بخش مرکزی عراق منتقل می‌کنند.

وی عنوان کرد: به طور میانگین روزانه 600 دستگاه تانکر سوخت‌رسان عراقی و ایرانی از مبدا اقلیم کردستان عراق از طریق مرز پرویزخان به مقصد بنادر جنوبی کشور به شکل ترانزیت وارد کشور می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625136
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.