به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، اسماعیل پرویزی‌فر پیش زا ظهر امروز در همایش خرید تضمینی جو که در مرکز تحقیقات کشاورزی استان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به کاهش بارندگی در پاییز سال گذشته و بی‌سابقه بودن آن در 60 سال گذشته اظهار داشت: این کاهش بارندگی در پاییز سبب تأخیر در کشت جو در استان شد و این موضوع نشان می‌دهد عملکرد جمع‌آوری جو نسبت به سالهای متعادل 35 درصد کمتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با وجود پیش‌بینی جمع‌آوری 430 هزار تن جو در استان 122 هزار تن جمع‌آوری شد، عنوان کرد: پشتیبانی امور دام در کشور به طور میانگین 27 درصد از جو جمع‌آوری شده را خریداری کرد در حالی که این میزان در استان کرمانشاه 2 برابر کشور و معادل 53 درصد بود.

پرویزی‌فر با اشاره به اینکه در ارزیابی‌های سطح شرکت پشتیبانی امور دام کشور استان کرمانشاه از نظر خرید رتبه چهارم و از نظر کیفیت رتبه دوم را به خود اختصاص داده است، گفت: برای امسال خرید 125 هزار تن جو مازاد تعیین شده در حالی که برنامه‌ریزی پشتیبانی امور دام خرید 50 تا 60 هزار تن است اما آمادگی برای خرید 120 هزار تن نیز وجود دارد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه به ضرورت ثبت‌نام کشاورزان در سامانه اشاره کرد و افزود: کشاورزان باید در موعد مقرر برای ثبت محصول خود در سامانه اقدام کنند زیرا در غیر این صورت محصول آنها خریداری نمی‌شود.

وی یکی از مشکلات سال گذشته را تحویل جو غیراستاندارد دانست و گفت: امسال هیچ‌گونه محصول غیراستانداردی در استان کرمانشاه تحویل گرفته نمی‌شود بنابراین کشاورزان مبارزه با علف هرز و سن را همچون گندم در اراضی جو خود نیز جدی بگیرند.

پرویزی‌فر با بیان اینکه در سال گذشته 43 مرکز عملیات خرید 122 هزار تن جو را انجام می‌دادند، عنوان کرد: امسال با توجه به کاهش این تعداد و مقطع کوتاه برداشت جو باید برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی به منظور جلوگیری از تجمع کشاورزان انجام شود.

انتهای پیام /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625112
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.