فردین الفتی در گفت‌‌و‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به اینکه از متخلفان در سال گذشته بیش از یک میلیارد و 190 میلیون ریال جریمه گرفته شده است  اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه در سال 95 با برنامه‌ریزی و گشت زنی در مناطق تحت مدیریت موفق به کشف تخلفات شکار و صید و معرفی متخلفان به مراجع قضایی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه در مجموع 229 متخلف در این حوزه شناسایی و دستگیر شدند، گفت: 179 مورد تخلف نیز به مراجع قضایی گزارش داده شده است.

الفتی از 13 مورد آتش‌سوزی در اراضی تحت حفاظت محیط‌زیست خبر داد و افزود: در جریان این آتش‌سوزی‌ها 57 هکتار از اراضی مناطق تحت مدیریت استان دچار حادثه شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 39 رأس انواع پستانداران به‌صورت غیرمجاز شکار شده‌‌اند، عنوان کرد: در سال 95 پستانداران با ارزشی مانند آهو، کل ، بزوحشی، گراز ، شغال، سمور، کفتار و خرگوش در مناطق مختلف استان شکار شده‌‌اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه از 251 شکار غیر مجاز پرندگان در استان خبر داد و افزود: پرندگان شکار شده شامل کبک، عقاب، تیهو، فاخته، مرغابی، حواصیل و سار بوده‌اند.

الفتی بیان کرد: همچنین 16 هزار و 345 صید غیر مجاز آبزیان نیز در سال گذشته اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه 161 پرنده زنده و 6 سنجاب زنده از شکارچیان کشف شد، بیان کرد: از 14 مورد صید و شکار نیز توسط محیط بانان جلوگیری به عمل آمد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه از کشف یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف از شکارچیان خبر داد و گفت: 2 قبضه سلاح پران غیرمجاز و 44 قبضه سلاح مجاز شامل برنو، پران، ام‌یک و بادی از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شد.

الفتی اظهار کرد: 135 مورد ادوات و وسایل شکار شامل قفس، چاقو، قلاب ماهیگیری، دوربین و تور ماهیگیری کشف شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625089
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.