به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود واعظی پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در وزارت ارتباطات تلاش کردیم با توجه به نیازهای کرمانشاه با دیدی ویژه به این استان نگاه کنیم.
وی افزود: در نخستین سفر به کرمانشاه زیرساخت های 'ای سی تی' کرمانشاه بسیار ضعیف بود و از آن زمان قول دادیم که تحول خوبی در این بخش ایجاد کنیم.
وزیر ارتباطات عنوان کرد: در دولت یازدهم پهنای باند استان 11 برابر شده است و به زودی شبکه انتقال استان 10 برابر خواهد شد.
واعظی با بیان اینکه تعداد مشترکان اینترنت استان در این دولت سه و نیم برابر شده است، گفت: 494 روستا کرمانشاه را سال گذشته به اینترنت وصل کردیم و امروز در مجموع یک هزار و 221 روستا در استان از خدمات اینترنت بهره می برند.
وی اعلام کرد که از طریق مرز خسروی 40 گیگا بایت پهنای باند به کشور عراق صادر می شود.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه در این سفر 14 شهر استان کرمانشاه به اینترنت نسل سوم متصل شدند، گفت: تعداد شهرهای متصل به اینترنت نسل چهار استان کرمانشاه نیز به 14 شهر رسیده است.
واعظی با اشاره به اینکه دولت یازدهم در مجموع 750 میلیارد تومان در زمینه زیرساخت های ارتباطی در کرمانشاه سرمایه گذاری کرده، عنوان کرد: تا پایان دولت 750 کیلومتر فیبرنوری بین شهرهای مختلف استان کرمانشاه ایجاد خواهد شد، 913 روستای دیگر به اینترنت متصل می شوند، 9 شهر به اینترنت نسل سوم و شش شهر هم به اینترنت نسل چهارم متصل خواهند شد.
وی با بیان اینکه به آنچه در سال گذشته در زمینه ارتباطات در نظر گرفته بودیم ‌رسیده ایم، افزود: فیبر نوری پایانه قصرشیرین تا پایان دولت راه اندازی و عملیات برای ایجاد فیبر نوری در بازارچه های شیخ صله و شوشمی آغاز خواهد شد.
واعظی با بیان اینکه دولت یازدهم وارث یک بیکاری انباشته شده در دولت های گذشته بود، گفت: ما به دلیل تحریم و محدودیت ها در بودجه کشور راهی جز کارآفرینی و استفاده از بخش خصوصی نداشتیم.
وی افزود: سال گذشته که اولین سال برداشته شدن تحریم ها بود، دولت در زمینه اشتغال خوب عمل کرد و یک میلیارد و 200 هزار نفر وارد بازار کار شدند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: باید برای برطرف کردن مشکل بیکاری تا چند سال آینده سالی یک میلیون شغل ایجاد شود.
به گفته این عضو کابینه دولت یازدهم، معیشت مردم و ایجاد اشتغال در مناطق محروم یکی از اولویت های اصلی دولت است.
واعظی تاکید کرد: زیرساخت های استان در زمینه 'ای سی تی' به خوبی آماده شده و از سوی دیگر تجربه نشان می دهد افراد بسیار مستعدی در استان کرمانشاه فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه حوزه ای سی تی مرز نمی شناسد اظهار داشت: در ابتدای این دولت حجم بازار ای سی تی 13 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که امروز به 40 میلیارد تومان رسیده است.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: این آمار تا پایان برنامه ششم توسعه به 120 هزار میلیارد تومان خواهد رسد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر چهارشنبه یک هزار و 52 طرح مخابراتی را در استان کرمانشاه افتتاح کرد.
واعظی امروز به شهرستان های سنقر و کلیایی، هرسین و جوانرود سفر کرد و در پایان سفر 2 روزه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه حضور یافت.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.