به گزارش خبرگزاری تسنیم از هرسین، محمود واعظی عصر امروز در جلسه شورای اداری هرسین با اشاره به اینکه دولت از شروع کار اعلام کرده که وارث بیکاری انباشته شده است اظهار داشت: مقداری از این بیکاری مربوط به هرم جمعیتی کشور است و ایجاد سالانه یک میلیون و 200 هزار شغل نیازمند مقدمات است و ما برای این کار بزرگ از ابتدای دولت شروع به تجهیز کارگاه کرده‌ایم.

واعظی با بیان اینکه ابتدا باید در داخل کشور اختلافات بین قوای مختلف رفع شود عنوان کرد: هدف دوم دولت ایجاد آرامش برای مردم و سوم ثبات در بازار ارز بود زیرا ما اعتقاد داریم در صورت ایجاد ثبات کارآفرین روی آینده سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موضوع اقتصاد مولفه‌های خود را دارد و نیازمند اعتماد مردم است گفت: نمی‌توان با تحریم رشد اقتصادی داشت و بعد از مذاکره تحریم برداشته شد و فضای همکاری با سایر کشورها فراهم و صادرات غیرنفتی بر واردات کل کشور پیشی گرفته و این نشان‌دهنده این ارتباط است.

واعظی با بیان اینکه دولت تلاش کرد مشکل موجود را آواربرداری و آرامش را ایجاد کند افزود: تورم در سال 95 پایین بود و رونق به هشت درصد می‌رسد و گامهای دیگر نیز موفق بوده است و امید داریم در سال 96 و 97 فضا در زمینه اقتصادی شکوفاتر شود.

واعظی با بیان اینکه هرسین دارای اینترنت نسل چهارم و بیستون نیز نسل سوم است و تا پایان دولت دارای نسل چهارم می‌شود گفت: 18 میلیارد تومان برای زیرساخت مخابراتی هرسین سرمایه‌گذاری شده ‌و تا پایان دولت 54 روستا به شبکه اینترنت متصل می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه شبکه انتقال در این شهرستان چهار برابر و پهنای باند سه برابر شده است افزود‌: هیچ روستایی در هرسین اینترنت نداشت اما 10 روستا از فضای مجازی بهره‌مند شدند و 10 کیلومتر فیبرنوری راه‌اندازی شد.

وی ‌عنوان کرد: استان کرمانشاه جز پنج استان درگیر در دوران دفاع مقدس است و امسال با هماهنگی بین مجلس و دولت 10درصد به این پنج استان تخصیص داده می‌شود و مجموع آن در طی سالها کمک کننده است.

واعظی با بیان اینکه نگاه به نظام باید جامع باشد و بعد از 37 سال از انقلاب امام برای ما استقلال و خودباوری به ارمغان آورد گفت: امروز نظام و مقام معظم رهبری بین تمام کشورهای مسلمان سرمشق هستند و این نعمت بزرگی است.

وزیر ارتباطات افزود: اکنون تمام کشورهای پیرامون در ناامنی هستند و همه به نوعی با مشکلات اندیشه‌ای و تفکرات تکفیری مواجه هستند و امنیت موجود در ایران حسرت کشورهای دیگر است.

انتهای پیام /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623978
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.