به گزارش ایرنا، علی اشرف آزادی روز پنجشنبه در نخستین جلسه شورای عشایر شهرستان هرسین در سالجاری با بیان اینکه تولید گوشت، شیر، الیاف دامی، صنایع دستی و غیره از تولیدات عشایر است، گفت: نگهداری بخشی از فرهنگ غنی گذشتگان در میان عشایر یکی از ارزش‌های این جامعه است.
وی اظهار داشت: همچنان که عشایر در سنگر مقاومت و ایثار قرار دارند، با تمام توان در سنگر تولید و دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز ثابت قدم و استوار هستند و به جرات می توان گفت عشایر بارزترین مصداق برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در زمینه تولید و اشتغال هستند.
وی با اشاره به حضور عشایر در هرسین، کثرت دام، تولیدات متنوع و با کیفیت را از ویژگی های متمایز عشایر این منطقه برشمرد و خواستار انجام وظایف و تکالیف همه دستگاه ها در قبال عشایر بخصوص در راستای آئین نامه ساماندهی عشایر به منظور رفع محرومیت ها و ارتقا شاخص های توسعه در مناطق عشایری این شهرستان شد.
فرماندار هرسین نیز در این جلسه گفت: بنا به فرموده امام خمینی (ره) عشایر ذخایر انقلابند و با فرهنگ غنی و رشادتهای خود در دوران جنگ تحمیلی مدافعان مرزهای میهن مان بودند و اکنون هم بهترین و سالمترین محصولات را به جامعه ارائه می کنند.
امیر شاه آبادی هماهنگی و همدلی مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط برای فراهم ساختن بستر مناسب برای حفظ فرهنگ عشایر و بهبود وضعیت زندگی این جامعه پویا را ضروری دانست و کوتاهی در این موضوع و عدم رفع به موقع مشکلات معیشتی آنان را سبب حاشیه نشینی در شهرها، صدمه بر تولید، افزایش بیکاری و ناهنجاری ها در جامعه عنوان کرد.
شهرستان هرسین با جمعیتی افزون بر 85 هزار نفر در 44 کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه واقع شده است.
8066/7447 خبرنگار:مجید رحمتی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.