به گزارش خبرنگار ایرنا؛ اسدالله رازانی روز سه شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در استان کرمانشاه با گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی، با بیان اینکه ایران همواره در طول تاریخ به دلیل موقعیت سوق الجیشی که دارد مورد طمع بسیاری از کشورها بوده است، افزود: امروز در سایه آمادگی نیروهای مسلح، ایران اسلامی امروز در اوج اقتدار و امنیت قرار دارد و هیچ کشوری در دنیا امنیت راهبردی ایران را ندارد.
او با بیان اینکه کشورهای غربی در کنار توجه به بُعد اقتصادی، هزینه های کلانی در حوزه نظامی می کنند گفت: باوجود این هزینه های کلان و هنگفت، امنیت این کشورها به امنیت استراتژیک جمهوری اسلامی که در منطقه ای مهم و حساس واقع شده، نمی رسد.
او موقعیت جمهوری اسلامی ایران را در منطقه ممتاز و ویژه دانست و افزود: بعد از انقلاب با جهت گیری هایی ضد صهیونیستی و حضور قدرت های تجاوزگر در منطقه، ایران اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود به کارنامه درخشان ارتش جمهوری اسلامی قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب، ارتش به حفظ تمامیت ارضی کشور کمک می کرد و در زمان پیروزی انقلاب نیز به فرمان امام (ره) در کنار انقلاب و مردم قرار گرفت و در دوران دفاع مقدس بر افتخارات و کارنامه درخشان خود افزود.
رازانی با بیان اینکه اگر همراهی ارتش در دوران انقلاب نبود، برای پیروزی انقلاب اسلامی باید بهای بسیار سنگین و گرانتری می پرداخیتم گفت: این همراهی و همدلی ارتش با ملت باعث شد که حضرت امام (ره) بعد از پیروزی انقلاب ارتش را حفظ و تقویت کند.
وی اظهار کرد که ارتش در مقابله با ضد انقلابی که به دنبال تکه تکه کردن ایران اسلامی بودند دلاورمردانه دفاع کرد و اگر همراهی ارتش نبود این تمامیت ارضی کشور حفظ نمی شد.
او از نیروهای سه گانه ارتش در دفاع از تمامیت ارضی کشور قدردانی کرد و گفت: در جریان عملیات مرصاد اگر رشادت های خلبانان شجاع هوانیروز ارتش نبود ما از طرف دشمن، ضربه می خوردیم.
او نام و یاد 48هزار شهید گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت و افزود: هر یک از شهدا به تنهایی یک ملت بودند و باید همواره از آنها یاد کنیم.
نیروهای مسلح مستقر در استان کرمانشاه در سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران توان دفاعی و اقتدار نظامی خود را به نمایش گذاشتند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.