امید قادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با بیان اینکه 32 هزار معلول در استان کرمانشاه وجود دارد اظهار داشت: 12 هزار نفر از آنها معلول جسمی حرکتی هستند که بیشترین قشر معلولیت در استان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه میزان معلولیت آمار بالایی در استان دارد، گفت: بخشی از جامعه معلولان را جانبازان تشکیل می‌دهند که حق بسیار بزرگی بر گردن ما دارند و علاوه بر آنها همراه با قشر مهم معلولان باید به فکر حق و حقوق آنها باشیم.

قادری از تشکیل ستاد مناسب سازی شهری در استان خبر داد و افزود: این ستاد با همکاری  شهرداری، استانداری، ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، نظام مهندسی، شورای شهرو بنیاد شهید تشکیل شده که تاکنون مصوبات خوبی داشته و در راستای مناسب سازی معابر و ساختمانها چاره‌اندیشی شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای مناسب سازی برای معلولان و جانبازان در سطح ادارات استان کرمانشاه انجام گرفته است، عنوان کرد: در کرمانشاه یک پارک برای استفاده جانبازان و معلولان مناسب سازی شده که در مصوبات ستاد مناسب‌سازی چند پارک دیگر شناسایی شده که مناسب سازی خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بیان کرد: در زمینه حمل و نقل نیز مشکلاتی برای معلولان و جانبازان وجود دارد که نهادهای مرتبط  باید در این راستا اقدام کنند و سازمان بهزیستی تنها متولی پیگیری اقدامات مناسب سازی است.

قادری با اشاره به اینکه مناسب سازی مراکز درمانی از دیگر چالشهای پیش روی جامعه معلولان و جانبازان است، گفت: 5 نقطه از مراکز درمانی پرتردد در شهر کرمانشاه شناسایی شده که کار مناسب سازی آنها در دستور کار دستگاه‌های مربوط قرار می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین از الحاق شاخص مناسب سازی فضاهای اداری ویژه معلولان و جانبازان در ارزیابی عملکرد سالانه دستگاه های اجرایی با مجموع 20 امتیاز از سال 95 خبر داد.

دکتر قادری اضافه کرد: سامانه پیامکی معبر به شماره (3000012322) به منظور پیگیری مطالبات معلولان در بحث مناسب سازی اماکن عمومی راه‌اندازی شده که شهروندان می توانند با ارسال پیامک به سامانه مشکلات خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620438
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.