به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در این همایش، نقش ائمه جمعه در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتعال را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست.
آیت الله مصطفی علما افزود: ما باید با شناسایی و معرفی استعدادهای شهر و منطقه خودمان به مسئولان اجرایی و پیگیری تا حصول به نتیجه می توانیم نقش مهمی را ایفاد نمائیم.
امام جمعه کرمانشاه، هدایت را از ویژگی های پیامبران و وظیفه و رسالت اصلی و اساسی ائمه جمعه عنوان کرد و گفت: ما با هدایت امور و مردم آنان را نسبت به امور آگاه و بصیر کنیم.
آیت الله علما، با اشاره به اوضاع منطقه و نبود امنیت در کشورهای همسایه گفت: ایران اسلامی امروز یکی از امن ترین کشورهای خاورمیانه است و این به برکت هدایتی است که علما در کنار هوشیاری و آمادگی نیروهای امنیتی و انتظامی به جامعه و مردم می دهند.
وی افزود: ما باید برای امنیت موجود شکرگزار خداوند باشیم، هر چند مشکلات و کمبودهایی هم وجود دارد.
نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر حفظ و تقویت وحدت به تشریح افکار و اهداف دشمنان برای مقابله با مسلمانان اعم از شیعه و سنی پرداخت و گفت: هدف دشمنان حذف اسلام است.
آیت الله علما افزود: دشمنان اسلام از شیعه و سنی برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان استفاده ابزاری می کنند و ما شاهد جنایات داعش که تربیت شده و پرورش یافته امریکا و صهیونیستهاست در مناطق سنی نشین و شیعه نشین هستیم.
وی خروجی این همایش را مثبت عنوان کرد و گفت: در این نشست مباحث بسیار خوبی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مسئولان اجرایی در خصوص تلاش برای رفع مشکلات و پیگیری برای به نتیجه رسیدن درخواستها قول مساعد دادند.
امام جمعه کرمانشاه، برگزاری این همایش را در شهر مرزی نودشه نشان دهنده امنیت پایدار منطقه دانست و گفت: جمع زیادی از ائمه جمعه و مسئولان استان و شهرستان در نقطه صفر مرزی دور هم نشستیم تا برای رفع مشکلات مردم و توسعه و رشد منطقه تصمیم گیری کنیم که این از برکت جمهوری اسلامی بوده و بسیار بااهمیت و باارزش است.
همچنین در این همایش ائمه جمعه اهل سنت شهرها و بخشهای استان کرمانشاه به بیان دیدگاههای خود در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال پرداختند و مسائل و مشکلات و نیازهای شهر و بخش حوزه کاری خویش را بیان کردند.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
7448/8066 خبرنگار:محمدهادی زامیاد ** انتشار دهنده :علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.