علی محمد زورآوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین بارش این سامانه پردامنه از گواور با 87 میلی متر گزارش شد که 60 میلی متر آن طی 24 ساعت اخیر اتفاق افتاد.
وی ادامه داد: گهواره نیز با 60 میلی متر بارندگی و دالاهو با 62.6 میلی متر بارش که به ترتیب 38 و 35 میلی متر آن ها مربوط به یک روز اخیر بود در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.
زورآوند میانگین بارش های شهر کرمانشاه در 48 ساعت گذشته را نیز حدود 40 میلی متر عنوان کرد و گفت: 34.5میلی متر آن در 24 ساعت گذشته اتفاق افتاد.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: با بارش های بسیار مناسب دو روز گذشته میانگین بارش های استان در سال زراعی جاری (اول مهر 95 تا 27 فروردین 96) به 411.3 میلی متر رسید که در مقایسه با میانگین بارش های سال زراعی قبل که 687 میلی متر بود 40 درصد کاهش نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد: بارش های بسیار خوبی که در فصل بهار اتفاق افتاد برای اولین بار طی سال زراعی جاری میانگین بارش های استان نسبت به دوره بلندمدت یک درصد رشد نشان داد که این می تواند خبر خوشحال کننده ای باشد.
زورآوند گفت: 11 شهر و شهرستان استان که ایستگاه هواشناسی دارند میانگین بارش سال زراعی جاری در آن ها نسبت به دوره بلند مدت رشد داشته است.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه ادامه داد: براساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، از امروز تا روز سه شنبه، با استقرار شرایط نسبتاً پایدار، شاهد افزایش تدریجی دمای هوای روزانه و احتمالاً تشکیل مه در پاره ای نقاط از صبح فردا خواهیم بود.
وی در پایان و با بیان اینکه در روز چهارشنبه نیز گذر موجی ناپایدار از جو منطقه، شرایط را برای بارندگی به صورت نه چندان چشمگیر در سطح استان فراهم می کند، خاطرنشان کرد: در 2 روز پایانی هفته نیز، پدیده جوی قابل توجهی در سطح استان پیش بینی نمی شود.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.