علی محمد زورآوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین بارش این سامانه تاکنون از شهرستان جوانرود با 28.5 میلی متر گزارش شده است.
وی افزود: شهرستان های دالاهو با 28 میلیمتر و گواور و گهواره نیز با 27.5 میلی متر در جایگاه های بعدی از لحاظ بارش باران طی 24 ساعت اخیر قرار گرفتند.
زورآوند همچنین میانگین بارش های این سامانه در شهر کرمانشاه را نیز 5.5 میلی متر عنوان کرد و گفت: کمترین مقدار بارش نیز از کنگاور با یک میلیمتر به ثبت رسیده است.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه، میانگین بارش های سال زراعی جاری استان (اول مهر 95 تا ظهر روز 26 فروردین) را 386 میلی متر عنوان کرد و افزود: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که شاهد بارشی به مقدار 675 میلی متر بودیم، 63 درصد و نسبت به دوره بلند مدت پنج درصد کاهش نشان می دهد.
وی یاداوری کرد: بارش های مناسبی که در فصل زمستان و بخصوص فصل بهار شاهد بودیم باعث شد که میانگین بارش در هشت شهر و شهرستان از میانگین بارش های بلند مدت بیشتر شود.
زورآوند خاطرنشان کرد: هم اکنون هرسین 26 درصد، دالاهو 21 درصد، ماهیدشت 16 درصد، اسلام آبادغرب 9 درصد، کنگاور هشت درصد، صحنه هشت درصد، سرارود پنج درصد و پاوه نیز 2 درصد میانگین بارش های سال زراعی 95-96 آن ها در مقایسه با میانگین بلند مدت رشد داشته است.
وی در پایان اظهار کرد: طبق پیش بینی های انجام شده بارش برای اغلب مناطق استان تا عصر امروز بخصوص برای نواحی شرقی استان و منطقه اورامانات ادامه خواهد داشت که البته از امشب نیز از ناپایداری هوا کاسته و بارش به صورت پراکنده خواهد بود.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.