رضا زارعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به افزایش سطح زیر کشت زعفران در استان اظهار داشت: سطح زیر کشت زعفران در استان کرمانشاه در سال گذشته 80 هکتار بود که امسال براساس برنامه‌ریزیها با 12 هکتار افزایش به 92 هکتار می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه ششم توسعه 500 هکتار دیگر به سطح زیر کشت زعفران استان افزوده می‌شود، عنوان کرد: در صورت وصول اعتبارات یارانه تأمین بذر زعفران نیز پرداخت می‌شود آنچنان که سال گذشته 50 درصد پیاز زعفران به صورت یارانه‌ای معادل 80 ملیون ریال به کشاورزان پرداخت شد.

زارعی زمان کشت و برداشت زعفران را از ابتدای آبان تا اوایل آذر ماه اعلام کرد و گفت: این محصول در 12 شهرستان قابلیت کشت دارد و محدودیت کشت با توجه به شرایط نامساعد جوی در شهرستانهای سرپل‌ذهاب و قصرشیرین است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه زعفران نقش مهمی در افزایش درآمد و اشتغال خانوار به عهده دارد عنوان کرد: سال گذشته هر گرم زعفران از کشاورز به قیمت 100 هزار ریال خریداری شده است که به طور متوسط 400 میلیون ریال در هر هکتار است.

وی از وجود دو کارگاه بسته‌بندی زعفران در کرمانشاه خبر داد و گفت: در زمان فصل برداشت 20 نفر در هر هکتار کار جمع‌آوری محصول را انجام می‌دهند.

زارعی با بیان اینکه کشت زعفران در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی می‌تواند با پرداخت کمک‌های بلاعوض علاقه‌مندان به کشت زعفران را حمایت و نسبت به کشت این محصول اقتصادی و کم‌آب‌بر اقدام کند.

انتهای پیام /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615051
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.