به گزارش خبرنگار ایرنا، نریمان شفیعی روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخابات افزود: انتخابات مظهر دموکراسی در کشور است که باید براساس قانون برگزار شود.
وی بیان کرد: از اقدام های غیرقانونی و خلاف مقررات در عرصه این رویداد مهم سیاسی کشور جلوگیری می شود تا انتخابات در یک فضای آرام، امن و سالم برگزار شود.
وی اظهار کرد: زبان قانون زبان مشترک تمام مجریان انتخابات، مردم و نامزدهای انتخاباتی است که باید در تمامی مراحل رعایت شود.
وی اضافه کرد که باید با رعایت کامل قانون انتخابات و برخورد قاطعانه با متخلفان، از سوءاستفاده افراد فرصت طلب که به دنبال ناامن کردن این فضای آرام هستند جلوگیری شود.
رییس دادگستری سرپل ذهاب، مسیر اجرایی انتخابات را یک فضای کاملا آرام و سالم عنوان کرد و گفت: فرآیند اجرایی انتخابات از زمان ثبت نام تاکنون یک مسیر کاملا سالم بوده است و این فضا با وجود وحدت و شور انتخاباتی موجود به یک نتیجه ایده آل خواهد انجامید.
شفیعی ادامه داد: نامزدهای انتخابات باید قانون مدار باشند و هیچ کار غیرقانونی انجام ندهند که درصورت مشاهده با آنها برخورد خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: بهترین ملاک اجرای عدالت، اجرای قانون است و هرچقدر به قانون توجه شود به همان میزان جامعه ای امن و سالم خواهیم داشت.
وی بر لزوم نظارت کامل بر فرآیند انتخابات تاکید کرد و افزود: دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی باید فعالیت و اقدام های نامزدهای انتخاباتی را رصد کنند و در صورت مشاهده موارد تخلف و اعلام آن به دستگاه قضایی، هیات های اجرایی و نظارتی، با متخلفان برابر قانون برخورد شود.
این مقام قضایی بر لزوم تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی در چارچوب قانون و در مهلت قانونی تاکید کرد و گفت: نامزدهای انتخاباتی باید از تبلیغات زودهنگام به ویژه در فضای مجازی خودداری کنند.
جلوگیری از تبلیغات زودهنگام کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، رصد و برخورد با تبیلغات غیرمجاز در فضای مجازی، جلوگیری از امکانات دولتی برای تبلیغات و چگونگی نصب بنرهای تبلیغاتی و ایجاد ستادهای انتخاباتی از مصوبات این جلسه بود.
7079/7399/3012/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.