به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه داوود ناصری‌امید ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در مراکز دولتی 5 میلیون و 300 هزار نفر ساعت آموزش داده شده است که تحقق 108 درصدی را نشان می‌دهد.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ارائه خدمات فنی‌و‌حرفه‌ای در دو بخش دولتی و خصوصی ارائه می‌شود، گفت: در بخش خصوصی نیز 4 میلیون نفر ساعت آموزش ارائه شده که رشد 125 درصدی را نشان می‌دهد.

ناصری‌امید افزود: در مجموع در دو بخش دولتی و خصوصی 9 میلیون و 300 هزار نفر ساعت از آموزش‌های این سازمان استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال 95 از 100 ظرفیت کارگاهی استفاده شده است، بیان کرد: این امر با همکاری دیگر دستگاه‌ها و بدون هزینه صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان کرمانشاه از بهره برداری از سه مرکز آموزشی در شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، هرسین و سنقر خبر داد و گفت: مرکز سنقر با حضور استاندار افتتاح شد و در سه ماهه ابتدای امسال نیز مرکز هرسین به بهره‌برداری می‌رسد.

ناصری‌امید با اشاره به حضور دانش‌آموختگان سازمان فنی‌و‌‎حرفه‌ای در سال 95 در مسابقات ملی مهارت کشوری، عنوان کرد: در سال گذشته استان کرمانشاه با کسب 11 مدال رتبه پنجم کشوری را کسب کردند.

وی با بیان اینکه در سال 95 سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای مقام نخست کشوری را در آموزش زندانیان به دست آورده است، بیان داشت: در بحث آموزش پادگان، زندانیان، حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیر شهری کارهای مثبتی صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان کرمانشاه از تحقق 58 هزار نفر ساعت آموزش این سازمان در روستاها خبر داد و افزود: در بخش آموزش روستائیان نیز روستاهای شمشیر، زرینه و بیاشوش با بهره‌گیری از حمایت‌ها و آموزش‌های این سازمان فرصت‌های شغلی بسیاری برای جوانان ایجاد شده است.

ناصری‌امید با اشاره به اینکه آموزشهای فنی‌وحرفه‌ای در 3 بخش صنعت، کشاورزی و خدمات ارائه می‌شود، بیان داشت: در بخش دولتی 55 درصد آموزش‌ها در حوزه صنعت و در بخش خصوصی 60 درصد آموزش‌ها در حوزه خدمات ارائه می‌شود.

وی ایجاد فرهنگ کار در بین خانواده‌ها را بسیار ضروری دانست و گفت: با توجه به آمار بالای بیکاری در استان توجه به آموزش‌های سازمان فنی‌وحرفه‌ای بسیار ضروری است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هنرستان‌های استان فقط با 40 درصد ظرفیت فعال هستند، بیان کرد: این نشان دهنده عدم آشنایی دانش‌آموزان و والدین آنها با سازمان فنی‌وحرفه‌ای و گرایش به مدرک‌گرایی در بین آنها دارد.

ناصری‌امید با بیان اینکه سیاست این سازمان برون‌سپاری و واگذاری امور به بخش خصوصی است، اظهار کرد: باید با انتقال کارگاه‌هایی که در یک مرکز اشباع شده‌‌اند به شهرستان‌های دیگر از ظرفیت دیگر نقاط استان نیز استفاده کنیم.

انتهای پیام

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 611773
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.