به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز دوشنبه در نشست با هنرمندان و جمعی از مسئولان حوزه هنری انقلاب اسلامی به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: هدف از خلق انسان و زندگی او بر روی زمین پیشرفت او به سمت کمال انسانی و الهی است.
وی افزود: حرکت انسان در تاریخ و رسالت پیامبران نیز گواه بر این موضوع است که انسان در حال پیشرفت و ترقی است و فهم و درک انسان عصر حاضر با انسانهای گذشته قابل مقایسه نیست.
آیت الله علما ادامه داد: هنر نیز باید در مسیر الهی قرار بگیرد و برای حرکت سریع تر انسان به سمت ترقی و تعالی استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه یادآوری کرد: در قرآن کریم بارها انسان را به سیر در انفاس و آفاق سفارش می کند تا انسان با تامل در هنر خداوند در آفرینش انسان و جهان با ماهیت واقعی آفرینش که بندگی و اطاعت خداوند و در نهایت رسیدن به کمال است پی ببرد.
وی گفت: زبان هنر بسیار موثر است و می تواند تاثیرات بزرگ و ماندگاری را در انسانها باقی بگذارد همانطور که سید اهل قلم شهید آوینی توانست لحظه های ایثار بی نظیر انسان های مخلص را در راه خدا به خوبی با زبان هنر بیان و آن لحظه ها را ابدی کند.
آیت الله علما در پایان اظهار داشت: زبان هنر هنگامی که در راه خدا باشد هرگز از بین نخواهد رفت همانطور که اشعار مولانا، حافظ و سعدی و ... هنوز زنده و پابرجاست.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.