عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح تحقیق و تفحص مجلس تهیه و نمایندگان کمیسیون انرژی امروز در حضور وزیر اقتصاد و دارایی از این طرح دفاع کردند اظهار داشت: نمایندگان حاضر در مجلس به این طرح به اتفاق آرا یعنی همه اعضای کمیسیون بدون داشتن یک رأی منفی، رأی مثبت دادند. 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چند ماه گذشته پالایشگاه نفت کرمانشاه بدون هیچ دلیل و مصوبه از طرف دولت ضبط شده و به شخصی واگذار شده است گفت: قیمت این واگذاری در مرحله ابتدایی که پنج سال پیش بود، هر سهم 22 هزار و 500 تومان بود که با کمال تعجب دیدیم که این مصوبه لغو شده و به قیمت هر سهم 2200 تومان یعنی 10 درصد قیمت اولیه به فروش رسیده که ابهامات زیادی در این رابطه وجود دارد.

مصری با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در طی این مدت دغدغه این را داشت که سرنوشت پالایشگاه نفت کرمانشاه به سرنوشت کارخانه کشمیر و نساجی مبتلا نشود بیان کرد: نمایندگان اقدامات گسترده‌ای انجام دادند که یکی از این اقدامات تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری و قیمت‌گذاری بود تا مشخص شود چرا این مجموعه به 10درصد قیمت اولیه به فروش برسد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امید داریم از این پس نیز بررسی‌های​ لازم صورت بگیرد و‌ جلو این واگذاری و ضرر به بیت‌المال گرفته شود گفت: از همه نمایندگان استان که یکپارچه از این عدم واگذاری پشتیبانی کردند قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که این پالایشگاه سرنوشت بقیه واحد‌های واگذار شده را پیدا کند عنوان کرد: مدت طولانی شدن طرح تحقیق و تفحص بستگی به زمان ورود در آن دارد و چون همه اسناد معتبر در اختیار نمایندگان استان است فکر می‌کنم در حداقل زمان ممکن این طرح انجام شود.

مصری افزود: در رابطه با عدم واگذاری پالایشگاه نفت به بخش خصوصی به‌طور صرف از طریق تحقیق و تفحص اقدام نشده بلکه از طریق کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی که قوای سه‌گانه در آنجا حضور دارد و بنده نیز به نمایندگی از مجلس در آنجا حضور دارد به پیگیری این امر مشغول هستیم و خوشبختانه دفتر معاون اول رئیس‌جمهور گزارش خوبی در این رابطه طراحی کرده​ و امید داریم مجموع اینها باعث شود مصوبه لغو شود و در یک شرایط عادلانه این پالایشگاه نگهداری​ شود و با وزیر نفت مذاکراتی انجام دادیم که مسئولیت پالایشگاه نفت را بپذیرد.

وی با بیان اعضای کمیسیون تحقیق و تفحص این موضوع را مجلس تعیین می‌کند افزود: باید از نظر آیین‌نامه طرح تحقیق و تفحص به تصویب برسد یعنی اعضای کمیسیون انرژی این طرح را قانونی بدانند که این طرح به اتفاق آرا امروز تصویب شد و بعد از ارسال به مجلس اعضای کمیسیون تحقیق و تفحص مشخص می‌شود.

انتهای پیام /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610931
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.