سعید حیدرپور روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار کلنی های مستقر در نقاط گرمسیری شهرستان گیلانغرب هم اکنون با رشد 15 درصدی به 6 هزار و 104کلنی افزایش یافته است.
وی اظهارداشت: بارندگی های مناسب اخیر و وجود مرتع های غنی و مستعد از حیث پوشش گیاهی در مناطق گرمسیری شهرستان گیلانغرب، زمینه مهاجر پذیری و توسعه این صنعت را بیش از پیش فراهم کرده است.
وی بیان کرد: پرآب شدن سدهای مخزنی، زاگرس و سراب که اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار در اراضی پایین دست این سدها را به دنبال داشته است، علاوه بر کشت محصولات زراعی، ظرفیت مطلوبی را برای جذب زنبورداران مهاجر به این شهرستان فراهم کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: برداشت عسل بهاره از خرداد آغاز می شود و پیش بینی شده بیش از 60 تن عسل از مزارع عسل این شهرستان برداشت شود.
حیدرپور اضافه کرد که با توجه به بارندگی مناسب اخیر، امکان برداشت مرحله دوم عسل در شهریور نیز دور از انتظار نیست.
وی گفت: این مهم می تواند نوید بخش ایجاد و توسعه اشتغال پایدار و افزایش تولید در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باشد و به درآمدزایی و بهبود وضعیت معیشتی زنبورداران نیز کمک زیادی کند.
گیلانغرب با 2 هزار و 285 کیلومتر مربع وسعت و شرایط مناسب آب وهوایی چهارفصل، دومین شهرستان استان کرمانشاه از حیث گستره سرزمینی محسوب می شود که موقعیت مناسبی را برای پرورش زنبور عسل دارد.
هم اکنون 59 بهره بردار پرورش زنبور عسل در گیلانغرب مشغول فعالیتند که 42 بهره بردار آن مهاجران غیربومی هستند.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
7079/7398/3012/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.