به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دانشگاه آزاد اسلامی از سال 93 در استان کرمانشاه شکل استانی به خود گرفته است و اکنون بیش از 28 هزار دانشجو در 180رشته در 10مرکز و واحد و در مقاطع مختلف تحصیلی این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد هشت هزار نفر دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می کنند.
به گفته مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، این دانشگاه در 32 رشته دکتری و 85 رشته کارشناسی ارشد دانشجو جذب می کند.
امرالله عظیمی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دانشجویان در شهرهای کرمانشاه، کنگاور، صحنه و اسلام آبادغرب که رشته های ارشد و دکتری دارند، تحصیل می کنند.
او با بیان اینکه حدود هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی استان تدریس دوره های مختلف تحصیلی را بر عهده دارند، گفت: از این تعداد بیش از 300 نفر عضو هیات علمی و 700نفر نیز به صورت حق التدریسی و نیمه وقت تدریس می کنند.
او به فعالیت مراکز تحقیقات بیولوژیکی گیاهی، شرکت های دانش بنیان و مرکز رشد دانشگاه به عنوان مراکز فعال دانشگاه آزاد استان اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در زمینه تحقیقات علمی و کاربردی نیز از دانشگاه های پیشگام منطقه است.
وی با اشاره به راه اندازی مرکز رشد دانشگاه در کرمانشاه گفت: در این مرکز واحد برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان و کلینیک صنعتی برای کمک به توسعه استان ایجاد شده است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه به کاهش وابستگی های درآمد دانشگاه به شهریه نیز اشاره کرد و افزود: با راه اندازی مرکز رشد و شرکت های دانش بنیان به دنبال کاهش 19 درصدی وابستگی درآمد دانشگاه آزاد به شهریه در سال 96 نسبت به 95 هستیم.
عظیمی یکی دیگر از اقدام های دانشگاه آزاد اسلامی استان را اخذ مجوز سه رشته حوزه پزشکی دانست و گفت: مهرماه امسال دانشگاه در سه رشته پزشکی، هوشبری و اتاق عمل دانشجو پذیرش می کند.
اکنون حدود 100هزار نفر دانشجو در دانشگاه های دولتی، نیمه دولتی و غیردولتی در استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.