سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون میزان دید افقی در این شهرستان هفت هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (10 هزار متر) کمتر است.
امیرپرویز نجفی، دمای فعلی هوای قصرشیرین را 17 درجه سانتیگراد بالای صفر و میزان رطوبت موجود در هوای این منطقه مرزی را نیز 70 درصد اعلام کرد.
براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی کرمانشاه، ناپایداری هوا تا اواخر وقت امروز از جو منطقه خارج می شود.
سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین اظهار داشت: در فروردین امسال این نخستین روز است که مردم این شهرستان جوی غبارآلود را تجربه می کنند.
نجفی گفت: پارسال شهرستان مرزی قصرشیرین در مجموع 119 روز درگیر گرد و غبار بود که این میزان در فروردین 6، اردیبهشت 17، خرداد 22 ، تیر 20 ، مرداد 10، شهریور 6، مهر 15، آبان 12، آذر یک، دی 2، بهمن 2 و اسفند نیز 6 روز به ثبت رسید.
گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.
شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین نیز همانند قبل، از شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست کرد به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز و آزاد خودداری و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها بوده است.
7079/3012/8066خبرنگار: نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.