فضل الله رنجبر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کار بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از امروز (17 فروردین) آغاز و تا بیست و سوم فروردین ادامه پیدا می کند.
وی ادامه داد: پس از انجام بررسی صلاحیت ها در فرمانداری، نتایج این بررسی ها به هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ارجاع می شود تا در نهایت روز شنبه دوم اردیبهشت افرادی که رد صلاحیت شده اند، مشخص گردند.
رنجبر افزود: داوطلبان رد صلاحیت شده نیز از سوم تا ششم اردیبهشت فرصت شکایت دارند که از هفتم تا شانزدهم کار بررسی سوابق این افراد دوباره انجام خواهد شد.
فرماندار کرمانشاه گفت: در نهایت در هفدهم اریبهشت نیز تکلیف قطعی و نهایی افراد تائید و یا رد صلاحیت شده مشخص می شود.
وی ادامه داد: نامزدهای تائید صلاحیت شده پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 21 اردیبهشت رسما کار تبلیغات خود را می توانند به مدت یک هفته و تا روز 27 اریبهشت انجام دهند.
رنجبر گفت: روز 28 اردیبهشت و یک روز مانده به آغاز انتخابات، هرگونه تبلیغات از سوی نامزدها ممنوع خواهد بود.
وی یادآوری کرد: سرانجام در روز جمعه 29 اریبهشت کار برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کرمانشاه همزمان با سراسر کشور آغاز خواهد شد.
فرماندار کرمانشاه در ادامه از اختصاص 405 شعبه اخذ رای ثابت و 14 شعبه اخذ رای سیار در شهر کرمانشاه برای برگزاری انتخابات پیش رو خبر داد.
رنجبر همچنین یادآوری کرد: در کوزان پنج شعبه اخذ رای ثابت، در ماهیدشت دو شعبه، در هلشی و سرونو دو شعبه و در مرکز بخش بیلوار نیز یک شعبه اخذ رای ثابت درنظر گرفته شده است.
وی در پایان، گفت: شعب سیار اخذ رای نیز پس از مشخص شدن بررسی صلاحیت نامزدها تعیین می شود.
برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در حوزه شهرستان کرمانشاه 2 هزار و 671 نفر ثبت نام نهایی شدند که از این تعداد 396 نفر در حوزه شهری کرمانشاه، ماهیدشت، کوزران و هلشی ثبت نام کردند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.