به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی بسیج کرمانشاه سرهنگ علی یوسفی‌راد اظهار داشت: زائران راهیان نور از اقصی نقاط کشور امسال در یادمانها و مناطق عملیاتی استان کرمانشاه حضور پیدا کردند.

مسؤول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور استان کرمانشاه با اشاره به افزایش حضور زائران راهیان نور به صورت مردمی، خودجوش، سازمانی و کاروانی در ایام نوروز امسال گفت: قرارگاه راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه تمهیدات خوبی در اعزام زائران و خادمان راهیان نور اندیشیده بود.

وی از بازدید بیش از 136 هزار نفر از یادمان‌های استان کرمانشاه در این مدت خبر داد و افزود: یادمان عملیات مرصاد در تنگه چهارزبر اسلام‌آبادغرب با 98 هزار نفر بیشترین توجه کاروان‌های راهیان نور را از سراسر کشور به خود جلب کرده است.

یوسفی‌راد ادامه داد: زیارتگاه شهدای گمنام بازی دراز و یادمان شهید خلبان علی‌اکبر شیرودی در سرپل‌ذهاب، مناطق عملیاتی قصرشیرین، یادمان مطلع‌الفجر گیلان‌غرب، و یادمان شهدا پاوه در ایام نوروز پذیرای کاروان‌های راهیان نور سراسر کشور اعزامی به مناطق عملیاتی و یادمانهای استان کرمانشاه بوده است.

حضور یک میلیون و 120 هزار مسافر نوروزی در شهرستان کرمانشاه

فرماندار کرمانشاه گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان 13 فروردین یک میلیون و 120 هزار گردشگر و مسافر نوروزی وارد شهرستان کرمانشاه شدند.

فضل الله رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای نوروز 96 تا پایان روز گذشته شاهد ورود و اقامت یک میلیون و 120هزار  نفر مسافر نوروزی به شهرستان کرمانشاه بودیم، اظهار داشت: بیش از صدهزار و 225 نفر از مکانهای تاریخی، مذهبی و گردشگری بازدید داشته‌اند.

رنجبر با اشاره به اینکه تاکنون بیشترین بازدیدها از مجموعه گردشگری طاقبستان صورت گرفته است، گفت: در این ایام بیش از 84هزار و 300 نفر از طاقبستان، 10هزار و 210 نفر از تکیه معاون الملک و  5815 نفر نیز از تکیه بیگلربگی نبازدید و اقامت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه از 26 اسفند ماه سال 95 تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه امسال 60 هزار نفر روز در مدارس شهرستان کرمانشاه اقامت داشته‌اند، بیان کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد داشته است. 

فرماندار کرمانشاه افزود: همچنین در این ایام 11هزار و 500 نفر در هتلها، 6600 نفر در خانه مسافر و مابقی نیز در هتل آپارتمانها، مهمانپذیرها، کمپ اقامتی، خوابگاه دانشجویی و مسافرخانه‌ها​ اسکان یافتند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار پس از تکمیل و راه‌اندازی مجموعه گردشگری کاروانسرای ماهیدشت شاهد اقامت مسافران در این مکان بودیم، گفت: برنامه متنوع فرهنگی و جشن و سرود در محل این کاروانسرا برای مسافران برگزار شد.

استخدام ناظران بخش کشاورزی کرمانشاه

200 ناظر جدید الاستخدام با تلاشها و پیگیریهای سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه شروع به‌کار کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در مراسم شروع به‌کار این ناظران که در سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: استان کرمانشاه جز سه استان اول کشور در جذب ناظران محصولات کشاورزی بوده است.

خسرو شهبازی تصریح کرد: در سه مرحله 767 نفر توسط سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه جذب شده‌اند و جذب و به‌کارگیری ناظران در مرحله اول و دوم 567 نفر بوده و در مرحله سوم نیز 200 نفر جذب صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: استخدام 200 ناظر بخش کشاورزی در مرحله سوم از بین 480 واجد شرایط انجام شده که براساس دستورالعمل استخدام این 200 نفر موفق به جذب شدند و در کل کشور سهمیه جذب ناظران محصولات کشاورزی 10 هزار نفر بود که استان کرمانشاه نسبت به سهمیه کشوری بیشترین جذب را داشته است.

شهبازی با اشاره به اینکه افراد جذب شده در سطح دهستانها و شهرستانها و قرنطینه‌های مرزی به‌کارگیری می‌شوند افزود: هدف ما تقویت این مراکز و ایجاد بهره‌وری و افزایش عملکرد تولید است و ناظران جذب شده از بین افرادی بودند که در قالب شرکتهای فنی و مشاوره‌ای و ترویجی بر محصولات کشاورزی نظارت داشته و با سازمان نظام مهندسی کشاورزی قرار داد همکاری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در جذب و استخدام ناظران براساس قانون عمل شده است گفت: جذب با عدالت تمام انجام شده و با توجه به اینکه قانونگذار چهارچوبی را در این زمینه تعریف کرده است ناظران باید دارای گواهی آزمون، گواهی آموزشی، مدارک تحصیلی مرتبط، سابقه نظارت و عضو سازمان نظام مهندسی می‌بودند که این شرایط و همچنین سوابق خدمت در امتیازبندی موثر بوده است.

شهبازی گفت: پرونده‌های ناظرینی که به نحوه امتیازبندی و آزمونهای انجام شده معترض بودند چندین مرتبه بررسی شد و به همین خاطر تیم هشت نفره‌ای با حضور خود ناظران این کار را انجام داد.

شهبازی خاطرنشان کرد: ناظرینی که در مرحله دوم استخدام نشده‌اند در صورتی که سهمیه‌ای مازاد بر سهمیه تعیین شده، از سوی وزارت جهاد کشاورزی از سایر استانها که ظرفیت آنها پر نشده باشد به استان اختصاص دهند مجدداً جذب خواهند شد.

شهبازی تصریح کرد: با توجه به تعداد بالای ناظران بخش کشاورزی و به منظور استفاده از توان این کارشناسان طرحی به‌نام طرح نظام نوین ترویج اجرا شد که در این طرح برای هر کارشناس پنج روستا و 250 کشاورز تعیین کردیم تا بتوان بهره‌وری را در بخش کشاورزی عملی کنیم و با دقت بیشتری به کشاورزان خدمات‌رسانی کرد.

اجرای بیش از 18هزار نفرساعت آموزش توسط دامپزشکی کرمانشاه

کارشناس برنامه ریزی، تحقیقات و آموزش اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از ارائه بیش از 18هزار نفرساعت دوره آموزشی توسط این اداره کل طی سال 95 خبر داد که در سال گذشته در مجموع 94 دوره آموزشی توسط این اداره کل برگزار شده است.

بهرام توحیدفر با بیان اینکه در این دوره‌ها 18 هزار و 314 نفرساعت آموزش ارایه شده است گفت: 12هزار و 166 ساعت از کل دوره‌های برگزار شده مربوط به دوره‌های آموزشی شغلی است.

به گفته این مقام مسئول از کل دوره‌های آموزشی برگزار شده تحت عنوان شغلی بیش از 9 هزار و 119 نفر ساعت مربوط به کارکنان و 3 هزار و 47 نفر ساعت مربوط به مدیران است و از مجموع 3 هزار و 96 نفرساعت از دوره‌های آموزشی برگزار شده در حوزه فرهنگی و عمومی نیز 2 هزار و 168 نفر‌ساعت مربوط به کارکنان و 928 نفر‌ساعت نیز مربوط به مدیران است.

توحیدفر آمار دوره‌های برگزار شده در حوزه مدیریتی را 2 هزار و 352 نفرساعت اعلام کرد و افزود: از این میزان 186 نفرساعت برای کارکنان، 2 هزار و 48 نفرساعت برای مدیران پایه و 118 نفرساعت برای مدیران میانی برگزار شده است.

وی با اشاره به دوره‌های کارآموزی دانشجویان رشته‌های تحصیلی دکترای دامپزشکی، کارشناسی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی و کاردان دامپزشکی خاطرنشان کرد: 94 نفر از دانشجویان رشته‌های فوق به مدت 29 هزار و 421 نفرساعت در سال گذشته در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه کارآموزی خود را به پایان رسانده و نتایج کارآموزی آنها به دانشگاه محل تحصیل ارسال شده است.

انتهای پیام /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 605495
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.