به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه به نقل ازپایگاه خبری پلیس سرهنگ محمدرضا امیری اظهار داشت: عوامل پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی و رصد قاچاقچیان سابقه‌دار، موفق شدند یک باند فعال در امر قاچاق کالا را شناسایی کنند.

وی افزود: با گسترش دامنه تحقیقات مشخص شد که اعضای این باند یک محموله برنج قاچاق را از بنادر جنوبی کشور خریداری کرده و قصد انتقال آن به استان کرمانشاه را دارند که موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی گفت: پس از شناسایی مسیر تردد قاچاقچیان، با هماهنگی مقام قضائی دو تیم عملیاتی به محور ورودی کرمانشاه اعزام شدند و به محض مشاهده خودروی حامل کالای قاچاق، نسبت به متوقف کردن آن اقدام کردند.

امیری ادامه داد: در بازرسی از این تریلر کشنده 20 تن برنج فاقد مدارک مثبت گمرکی کشف شد که براساس نظر کارشناسان ارزش محموله یک میلیارد ریال است و در این راستا یک متهم دستگیر و به همراه کالای مکشوفه و خودروی توقیفی به پلیس آگاهی منتقل شد.

کشف 13 میلیارد و 500 میلیون ریال کالای قاچاق در کنگاور

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از توقیف چندین محموله بزرگ کالای قاچاق به ارزش 13 میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرستان کنگاور خبر داد و افزود: با توجه به نامگذاری امسال، منویات مقام معظم رهبری در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت ویژه در دستور کار انتظامی استان کرمانشاه قرار گرفته است.

سردار منوچهر امان‌اللهی افزود: در این راستا عوامل انتظامی شهرستان کنگاور به عنوان یکی از مبادی بسیار مهم ورود کالای قاچاق به استان کرمانشاه در ایام تعطیلات نوروز با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند چندین محموله بزرگ کالای را توقیف کنند.

مقام ارشد انتظامی استان گفت: در این مدت 13 تن و 300کیلوگرم تخمه آفتابگردان، 10 تن و پانصد گیلوگرم نخود، 25هزار و 349 قلم انواع کالای پزشکی، پنج هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، هزار و 500 ثوب انواع البسه، 75 دستگاه تلویزیون، 250 هزار نخ سیگار و 36هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد.

امان‌اللهی به دستگیری 16 نفر قاچاقچی و توقیف 10 دستگاه خودرو در این زمینه اشاره کرد و افزود: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده را 13 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کرده‌اند.‌
دستگیری سارق سابقهدار خودرو توسط پلیس پاوه

فرمانده انتظامی شهرستان پاوه از دستگیری سارق سابقه‌دار خودرو در این شهرستان خبرداد و گفت: متهم دارای سوابق متعددی اعم از زورگیری و سرقت خودرو در استانهای تهران، البرز و کرمانشاه است.

سرهنگ حمیدرضا ملکی گفت: در پی اعلام وقوع یک مورد سرقت خودرو به پلیس 110، موضوع بلافاصله در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری و یگان امداد شهرستان قرار گرفت و با اقدامات گشت‌زنی هدفمند عوامل انتظامی، خودروی سرقتی در یکی از خیابانهای شهر پاوه رویت شد و تحت نظر قرار گرفت که پس از گذشت حدود یک ساعت سارق حین باز کردن در خودرو توسط پلیس دستگیر شد.

این مقام انتظامی گفت: متهم در ابتدا خود را با هویت دیگری به پلیس معرفی کرد اما در استعلام از سوابق متهم، هویت واقعی وی مشخص و محرز شد و وی در بازجویی‌های پلیس به جرم خود مبنی بر سرقت خودرو اعتراف کرده است.

سرهنگ ملکی افزود: با بررسی کارشناسی و احراز اصالت ارکان خودرو توسط ماموران، مشخص شد که پلاک های نصب شده بر روی قطعات، مربوط به خودروی دیگری بوده که در اسفند ماه سال گذشته در شهرک اکباتان تهران به سرقت رفته است.

کشف 64 مورد سرقت در شهرستان کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: در سه روز پایانی نوروز، 64 مورد سرقت در این شهرستان کشف شده و این تعداد سرقت در پی دستگیری 32 سارق توسط مأموران انتظامی شهرستان کشف شده است.

سرهنگ رضا شیرزادی با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان کرمانشاه افزود: از 64 مورد سرقت کشف شده 12 مورد مربوط به سرقت منزل، 11 مورد مربوط به سرقت خودرو، 32 مورد مربوط به سرقت قطعات خودرو و 9 مورد مربوط به سایر سرقتها است.

شیرزادی با بیان اینکه سارقان دستگیر شده به دستگاه قضائی تحویل داده شده‌اند گفت: در ایام نوروز کارکنان وظیفه مراکز آموزشی، کارکنان ستاد انتظامی استان و شهرستان، نگهبانان محله و پلیسهای افتخاری به صورت ویژه در راستای مبارزه با سرقت به‌کارگیری شدند.

وی با بیان اینکه فعالیتهای پلیس در این شهرستان رضایت مردم و مهمانان نوروزی را در پی داشته است گفت: در پنج روز نخست نوروز امسال آمار سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش یافت.

کاهش 100 درصدی وقوع سرقت در اسلام‌آباد غرب

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام‌آباد غرب از کاهش 100 درصدی وقوع انواع سرقت در ایام تعطیلات نوروز 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و افزود: همزمان با راه‌اندازی قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی در این شهرستان در ایام تعطیلات نوروز 96 با تلاش ماموران انتظامی شاهد کاهش 100درصدی و افزایش 12 درصدی کشفیات انواع سرقت نسبت مدت مشابه سال بودیم.

سرهنگ بهروز سرتیپ‌نیا افزود: در مدت مذکور سرقت مغازه، منزل، داخل خودرو، قطعات خودرو و سایر سرقتها 100 درصد کاهش وقوع داشته‌اند و موفقیتهای حاصله مرهون زحمات و هدایت ستادی و کار اجرایی پلیسهای تخصصی و رده‌های پلیس پیشگیری است.

سرتیپ نیا خاطرنشان کرد: بخش مهمی از توفیقات پلیس شهرستان به واسطه تعامل و همکاری مطلوب شهروندان با پلیس بوده و به همین جهت شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود در رابطه با موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریتهای پلیسی 110 با پلیس در میان بگذارند.

کاهش 21درصدی تصادفات برون شهری در استان کرمانشاه

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در سفرهای نوروزی امسال با وجود افزایش مدت زمان تعطیلات و طول دوره با همکاری مردم و ارگانهای دست‌اندرکار، آمار تصادفات برون شهری 21درصد کاهش یافت.

سرهنگ فضل‌الله شیری اظهار کرد: پلیس راه استان  پیش از آغاز سفرهای نوروزی با برقراری ارتباط و تعامل بین بخشی مناسب با تمامی ادارات و ارگانهای امدادی و خدمات‌رسان و برنامه‌ریزی برای انجام فعالیتهای آموزشی و اطلاع رسانی گسترده و هدفمند و نیز بسیج تمامی امکانات خود تلاش کرد ایمنی سفرها را از هر نظر نسبت به سالهای گذشته ارتقا دهد.

وی افزود: به لطف تلاشهای صورت گرفته در مدت تعطیلات نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته تصادفات فوتی 12 درصد و در تعداد افراد کشته شده 18 درصد کاهش داشته ایم، همچنین تصادفات جرحی 20 درصد و آمار مجروحان 30 درصد کاهش یافت که در مجموع می توان گفت تعطیلات نوروزی امسال باوجود بیشتر شدن دوره آن با کاهش 21 درصدی تصادفات به پایان رسید.

وی مهمترین علل وقوع حوادث رانندگی امسال را عدم توجه به جلو، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و انحراف به چپ در راه های دو طرفه اعلام و خاطر نشان کرد: امسال همکاری مردم و «خود ایمنی» در رفتارهای ترافیکی آنان با توجه به آموزش ها و اطلاع رسانی هایی که با ورود جدی و موثر صدا و سیما و رسانه های دیجیتال استان و  انجام شد، کاملاٌ محسوس بود و جای تقدیر و تشکر دارد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در کنار برخورد با 43 هزار و 238 مورد تخلف و توقیف 671 خودرو متعلق به رانندگان حادثه ساز و شناسایی و برخورد قانونی با 39 راننده که در تستهای سنجش سلامت روحی و روانی حالت غیر عادی آنان حین رانندگی محرز شده بود، فعالیت های فرهنگی خوبی انجام گرفت.

سرهنگ شیری؛ نصب 120 تخته بنر ترافیکی در حاشیه راه ها، انجام 75 مورد مصاحبه و ارائه پیام رادیویی و تلویزیونی، اجرای 16 مسابقه رادیویی ترافیکی برای مخاطبان راننده و گردشگر، ارائه پنج منبع آموزش رانندگی ایمن به بیش از 20 اداره و ارگان پر جمعیت، نصب 300 برچسب تشویق به استفاده از کمربند ایمنی روی بدنه تلمبه پمپ بنزین های بین شهری، ارسال 10 هزار پیامک آموزشی و هشداری برای کاربران خاص ترافیک مانند رانندگان خودروهای باری و مسافری، توزیع 10 هزار برگ بروشور آموزشی ویژه مسافران خودروهای عمومی برای مشارکت آنان با راننده در ایمنی سفر را از اجمله اقدامات فرهنگی این پلیس در این نوروز عنوان کرد.

رئیس پلیس راه استان در پایان از همکاری شایسته راهداری، اورژانس جاده‌ای، هلال احمر، مدیریت بحران و امورروستایی استانداری، راهوران محله، آتش نشانی و معاونت اجتماعی انتظامی استان، صدا و سیمای مرکز زاگرس و سایر رسانه ها که در این مدت و قبل از آن پلیس راه را در تمام زمینه ها به ویژه در زمینه اجرای موفق مانور امداد و نجات جاده ای، شناسایی و رفع بخش عمده ای از نواقص تشدید کننده تصادفات در راه ها، اطلاع رسانی و آموزش همگانی و اجرای عملیات روانی کنترل ترافیک یاری کردند، تشکر و قدردانی کرد.

کشف بیش از دو میلیارد ریال اموال مسروقه از یک باند سرقت

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام باند چهار نفره سرقت مغازه خبرداد و گفت: ارزش اموال مسروقه کشف شده از مخفیگاه متهمان دو میلیارد و 360 میلیون ریال است.

سرهنگ علیرضا مرزبانی افزود: به‌دنبال افزایش سرقت مغازه در حوزه غربی شهر کرمانشاه در ماه‌های گذشته و ارجاع پرونده‌های متشکله به پایگاه آگاهی غرب، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار کارآگاهان مبارزه با سرقت این پایگاه قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات همه جانبه و فنی یک نفر سارق سابقه‌دار در این زمینه شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر پایگاه آگاهی غرب کرمانشاه منتقل شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های پلیسی به 21 مورد سرقت مغازه و چهار مورد سرقت منزل در کرمانشاه با همدستی سه نفر دیگر اعتراف کرد که با اقدامات اطلاعاتی و شناسایی مخفیگاه متهمان با دستور مقام قضائی دیگر اعضای باند نیز در نقاط مختلف کرمانشاه دستگیر شدند.

سرهنگ مرزبانی با اشاره به اینکه اعضای باند در بازجویی‌های علمی پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرده‌اند افزود: ارزش اموال مسروقه کشف شده از مخفیگاه متهمان دو میلیارد و 360 میلیون ریال برآورد و تمامی مالباختگان در این زمینه شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605494
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.