علی محمد زورآوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: بیشترین بارش این سامانه از شهرستان ثلاث باباجانی با 17.3 میلی متر گزارش شد.
وی افزود: شهرستان های جوانرود با 13.2 میلی متر و قصرشیرین با 11.2 میلی متر بارش در رده های دوم و سوم شهرستان های پربارش استان قرار گرفتند.
زورآوند، همچنین میزان بارش 24 ساعت اخیر شهر کرمانشاه را نیز 5.6 میلی متر عنوان کرد.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآوری کرد: در این مدت شاهد بارش برف در برخی شهرهای استان از جمله سنقر و کلیایی، پاوه و روانسر هم بودیم که البته بیشترین آن از سنقر و کلیایی به میزان پنج سانتی متر گزارش شد.
وی در ادامه میانگین بارش باران در سال زراعی جاری (اول مهر 95 تا 15 فروردین 96) را 367 میلی متر عنوان کرد و گفت: این بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود 600 میلی متر بارندگی داشتیم 39 درصد و در مقایسه با دوره بلند مدت سه درصد کاهش نشان می دهد.
زورآوند تصریح کرد: البته بارش در شهرستان هایی مثل اسلام آبادغرب، پاوه، کنگاور، صحنه و هرسین و همچنین شهرهای ماهیدشت و سرارود بیش از دوره بلندمدت بوده است.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه دمای شبانه در نقاط مختلف استان طی امشب حدود چهار درجه نسبت به دیشب سردتر می شود، گفت: انتظار می رود دمای هوا در شهرستان های اسلام آبادغرب، کنگاور و سنقر و کلیایی امشب به یک درجه زیر صفر برسد.
وی، ادامه کاهش دمای شبانه و احتمالاً مه صبحگاهی در روز چهارشنبه (بویژه در نواحی سردسیر و کوهستانی) را مهمترین رویدادهای جوی سطح استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اعلام کرد.
زورآوند در پایان اظهار کرد: طی روزهای جمعه و شنبه هفته آینده، دوباره شرایط برای وقوع بارندگی در منطقه فراهم می شود که در روزهای آتی اطلاعات دقیق تری اعلام خواهد شد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.