به گزارش خبرنگار ایرنا در این برنامه جمعی که حدود 20 نفر از اعضای این 2 انجمن فعال در حوزه محیط زیست حضور داشتند مقدار زیادی زباله رها شده در جنگل های این منطقه را جمع آوری و از طریق شهرداری باینگان به محل دفن زباله های شهر انتقال دادند.
شهر باینگان در حدود 130 کیلومتری شهر کرمانشاه و در جوار مرز عراق واقع شده و به دلیل جنگل ها و مراتع زیبا، آبشارها و چشمه های خروشان و طبیعت بکر یکی از مقاصد گردشگری استان کرمانشاه محسوب می شود.
منطقه 'مرخیل و بوزین' در بخش باینگان یکی از مناطق حفاظت شده استان کرمانشاه است که بخش هایی از آن توسط اعضای انجمن های محیط زیستی منطقه از زباله پاکسازی شد.
اعضای این 2 انجمن چند هکتار از جنگل ها و مراتع مابین روستای دودان تا منطقه مرخیل را در حدود چهار ساعت پاکسازی کردند.
امسال سومین سال فعالیت انجمن دوست داران طبیعت باینگان است و این سومین برنامه پاکسازی توسط اعضای این انجمن است که انجام شد و در طول سال هم به مناسبت های مختلف اعضای انجمن اقدام به پاکسازی محیط از زباله می کنند.
همچنین در تعطیلات نوروز و به ویژه در روز 13 فروردین روز طبیعت شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان که در ورودی این شهر اقدام به برپایی سیاه چادر و عرضه محصولات غذایی، دامی و باغی منطقه کرده بود نیز با توزیع کیسه زباله، مهمانان نوروزی را برای جمع آوری زباله از طبیعت تشویق کردند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.