به گزارش ایرنا در اخطاریه اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه آمده است: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، فعالیت موج اول از این سامانه، در روز شنبه به خصوص از بعدازظهر تا بامداد یکشنبه از شدت بیشتری برخودار بوده؛ بارش که گاهی اوقات با وزش باد نسبتاً شدید و رگبار تگرگ نیز همراه می شود، سبب آبگرفتگی معابر عمومی در سطح استان خواهد شد.
همچنین امکان رواناب و سیلابی شدن برخی رودخانه ها و مسیل ها، بخصوص در نیمه غربی استان (اورامانات، دالاهو، اسلام آباد، گیلانغرب، سرپل ذهاب و کرمانشاه) دور از انتظار نمی باشد.
بر این اساس در روز یکشنبه (13 فروردین) موقتاً از شدت ناپایداری کاسته شده؛ بارش در برخی نقاط، به شکل رگبارهای بهاری همراه با وزش باد، احتمالاً با رعدوبرق و رگبار پراکنده تگرگ مشاهده خواهد شد.
روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه اعلام کرده است: تحت تاثیر موج دوم از سامانه یاد شده، در روز دوشنبه، مجدداً شاهد بارندگی همراه با وزش باد نسبتاً شدید، رعد و برق، رگبار تگرگ و احتمالاً آبگرفتگی معابر در سطح استان خواهیم بود.
ضمناً طی مدت فعالیت این سامانه، علاوه بر ارتفاعات، امکان بارش موقت برف در گردنه ها و برخی از نقاط سردسیر، چندان دور از انتظار نیست. همچنین وزش باد ممکن است؛ طی ساعاتی از روزهای شنبه و یکشنبه، هوا را در نواحی مرزی نسبتاً غبار آلود نماید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.