فرامرز اکبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورود تانکرهای سوخت رسان عراقی به کشور و ترانزیت سوخت از ساعت هفت صبح پنجشنبه 26 اسفند 95 تا ساعت هفت صبح روز یکشنبه ششم فروردین 96 ممنوع شده بود که با تمهیدات صورت گرفته این محدویت یک روز دیگر ادامه دارد.
وی اظهار کرد: این تصمیم براساس اعمال محدودیت های ترافیکی از سوی پلیس راه و طبق بخشنامه ترانزیت و پایانه های مرزی کشور در راستای رفاه حال مسافران نوروزی اعمال شد که در این مدت تانکرهای سوخت رسان عراقی حق تردد در راه های ارتباطی و جاده های کشور را ندارند.
وی بیان کرد: ورود تانکرهای سوخت رسان به داخل کشور از فردا دوشنبه هفتم فروردین ماه امسال تا ساعت هفت صبح روز جمعه 11 فروردین از سر گرفته می شود.
فرماندار قصرشیرین گفت: همچنین در دور دوم تعطیلات نوروز نیز از ساعت هفت صبح روز جمعه 11 فروردین تا ساعت 24 دوشنبه چهاردهم فروردین نیز ورود تانکرهای حامل مواد سوختی از طریق مرزهای کرمانشاه به داخل کشور ممنوع می شود.
اکبری گفت: تردد سایر خودروهای سنگین نیز در ایام نوروز تنها در روز انجام می شود و در ساعات شب باید در یک محل امن توقف کنند.
وی بیان کرد: به طور میانگین روزانه 500 دستگاه تانکر حامل مواد سوختی از اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان وارد ایران می شوند و پس از تخلیه در بنادر جنوبی کشورمان به عراق باز می گردند.
وی اضافه کرد: صادرات کالا به عراق در ایام ممنوعیت ورود تانکرهای سوخت رسان به داخل کشور از مرز رسمی پرویزخان و خسروی ادامه داشت.
این مقام مسئول گفت: همچنین تردد مسافر و گردشگران نیز از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و زائران انفرادی عراقی از مرز رسمی خسروی نیز طبق روال گذشته بدون وقفه انجام می شود.
روزانه به طور میانگین 800 دستگاه کامیون از مرز پرویزخان و 500 دستگاه کامیون از مرز خسروی کالاهای صادراتی کشورمان به عراق را حمل می کنند.
مرز رسمی پرویزخان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق است که به طور میانگین همه ساله حدود 54 درصد از مجموع کل صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق هم مرز است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.