به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن سلیمانی عصر روز شنبه در نشستی خبری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: کار نام نویسی افراد برای حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستا از 30 اسفند آغاز شده و تا ششم فروردین ماه ادامه دارد.
وی افزود: کار بررسی صلاحیت نامزدها و اخذ استعلام های لازم از همان روز نخست نام نویسی نامزدها در فرمانداری ها و ستادهای اجرایی انتخابات آغاز شده است.
نمانیده مردم کنگاور، هرسین و صحنه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هیات های اجرایی انتخابات تا 23 فروردین ماه نظر خود در رابطه با تایید و یا رد صلاحیت نامزدها را اعلام می کنند.
سلیمانی ادامه داد: نامزدها از آن تاریخ به مدت 2 روز می توانند اعتراض های خود در رابطه با رد صلاحیت ها را به هیات نظارت ارائه دهند.
وی عنوان کرد: براساس اصل ششم قانون اساسی اداره کشور با اتکا به آرای عمومی از راه انتخابات انجام می شود از این رو اداره کشور بر اراده مردم استوار است.
رییس شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان کرمانشاه با بیان اینکه شوراها از ارکان تصمیم گیری کشور هستند و بر فعالیت های اجرایی نظارت دارند، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نظارت خواهد داشت.
نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با اشاره ویژگی های افرادی که تایید صلاحیت می شوند، گفت: ارتکاب هرگونه تخلف در زمان انتخابات پس از تایید صلاحیت نیز جرم محسوب می شود و در صورت اثبات محکومیت فرد رد صلاحیت خواهد شد.
وی در رابطه با کمک های مالی به نامزدها اظهار داشت: منع قانونی برای کمک های مالی به نامزدهای حاضر در انتخابات وجود ندارد با این حال مجلس به دنبال طرحی است که منابع مالی نامزدهای حاضر در انتخابات مشخص شود.
رییس شورای عالی نظارت بر انتخابات استان کرمانشاه گفت: باید مردم به سمت و سویی بروند که افراد اصلح را برای اداره آینده کشور انتخاب کنند.
سلیمانی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه امروز و فردا نام نویسی از نامزدهای انتخابات شوراها تا ساعت 12 شب ادامه دارد، اعلام کرد که تا ساعت 17 امروز پنج هزار و 435 نفر برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نام نویسی کرده اند که از این تعداد چهار هزار و 454 در حوزه روستایی و باقی افراد متقاضی حضور در حوزه شهری هستند.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.