فرامرز اکبری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرایط آب و هوایی مطبوع این شهرستان و اقلیم مناسب در ایام تعطیلات نوروز باعث شد تا مسافران و گردشگران زیادی به قصرشیرین سفر و از مناطق طبیعی و تاریخی قصرشیرین دیدن کردند.
وی اظهار کرد: حضور گسترده مسافران و گردشگران به حدی است که شب گذشته تمامی هتل ها و مهمانپذیرهای شهرستان مملو از مسافران نوروزی بود.
وی بیان کرد: همچنین 700 مسافر نیز در 110 کلاس درس اسکان داده شده اند و مهمانسراهای دولتی شهرستان نیز پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی است.
فرماندار قصرشیرین اظهارداشت: طی 2 روز گذشته نیز طبق آمارهای ثبت شده تنها هفت هزار و 500 تن از گردشگران از مناطق تاریخی این شهرستان دیدن کردند.
اکبری اضافه کرد که وجود آثاری از جمله مجموعه ساسانی، کاروانسرای شاه عباسی، گنجینه مردم شناسی، عرضه اجناس خارجی و فروش اقلام وارداتی از طریق مبادله کوله بری در بازارچه کاروانسرای شاه عباسی باعث شد این شهرستان شاهد حضور گسترده میهمانان نوروزی باشد.
وی گفت: قصرشیرین به واسطه داشتن مرزهای رسمی پرویزخان برای فعالیت های منحصر به فرد اقتصادی و مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه برای تردد زوار عتبات عالیات و مسافران خارجی و داشتن امکانات اقامتی و هتل های مناسب بهترین خدمات را به مسافران ارائه می دهد.
این مقام مسئول با تقدیر از ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان برای فراهم کردن بهترین امکانات به منظور رفاه حال مسافران و میهمانان ، روند فعالیت دستگاه ها را در ایام تعطیلات نوروز امسال مطلوب ارزیابی کرد و از مشارکت همه جانبه همه دستگاه های اجرایی و مردم شهرستان در پذیرایی از مسافران نوروزی قدردانی کرد.
اکبری افزود: همچنین در ایام تعطیلات نوروزی از ظرفیت 111 کلاس درس مدارس و همچنین خانه معلم فرهنگیان و ظرفیت مهمانسراهای ادارات نیز برای اقامت مسافران استفاده می شود و مکان های اقامتی قصرشیرین نیز با ظرفیت 14 هتل و مهمانپذیر برای ایام نوروز، پذیرای مهمانان و مسافران نوروزی است و گردشگران می توانند از این اماکن نیز استفاده کنند.
وجود اماکن طبیعی و چشم اندازهای زیبا و دلنواز، رودخانه خروشان الوند و بهار زودهنگام ، آثار تاریخی عمارت خسرو ، چهارقاپو ، کانال ساسانی ، کاروانسرای شاه عباسی ، بان قلعه و نهر شاه گدار و وجود بازارچه سنتی و نیز مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قصرشیرین موجب شد تا هر ساله در ایام نوروز شمار زیادی از هموطنان به ویژه اهالی شهرهای همجوار، این منطقه را برای گذراندن تعطیلات نوروزی خود انتخاب کنند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.