سلیمان محبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مسافر از زمان آغاز طرح اسکان مسافران نورزی یعنی 26 اسفند تا 30 اسفند اسکان داده شده اند.
او گفت: همه تمهیدات لازم برای رفاه حال همکاران فرهنگی اتخاذ شده و آمادگی اسکان آنها به تناسب ظرفیت اماکن خود را داریم.
به گفته او 240 واحد آموزشی به ظرفیت 2 هزار و 64 کلاس به همراه 14 مرکز رفاهی (خانه معلم) در سطح استان آماده جذب و ارایه سرویس به میهمانان نوروزی است.
او اولویت در اسکان مسافران نوروزی را با فرهنگیان دانست و گفت: مسافرانی که تاکنون در مراکز اقامتی آموزش و پرورش استان اسکان داده شده اند از خانواده فرهنگیان هستند.
براساس اعلام ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمانشاه ظرفیت اسکان 16هزار و 500نفر در هر شب در مراکز اقامتی استان کرمانشاه وجود دارد.
سال گذشته براساس آمارهای اعلام شده حدود 2میلیون تن در ایام نوروز از استان کرمانشاه دیدن کردند.
در استان کرمانشاه که بیش از 24 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد؛ حدود 2 میلیون نفر جمعیت در 14 شهرستان و بیش از 2 هزار و 600 روستا سکونت دارند که هر نقطه از این استان دارای چشم اندازها و مناظر طبیعی و تاریخی است که بخش زیادی از این مناطق هنوز ناشناخته باقی مانده اند و غیر از بومیان منطقه پای دیگر افراد به آنجا باز نشده است.
در این استان علاوه بر جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
3033انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.