جلیل بالایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: به منظور ارایه اطلاعات و آگاهی های لازم در خصوص اماکن تاریخی و گردشگری استان، برای نوروز امسال 100 راهنمای گردشگری را به کار گرفته ایم.
وی افزود: این راهنمایان متخصص گردشگری بوده و تمام آموزش‌های لازم برای معرفی آثار و ابنیه تاریخی فرهنگی استان را دیده‌اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه گفت: این راهنمایان گردشگری در مجموعه‌های تاق بستان، بیستون، غار قوری قلعه، معبد آناهیتا، کاخ خسرو، تکیه بیگلربیگی، تکیه معاون الملک و دیگر موزه ها و بناهای تاریخی استان استقرار خواهند یافت.
بالایی یادآور شد: حضور راهنمایان گردشگری در جوار آثار تاریخی و موزه ها این امکان را به گردشگران و مسافرین نوروزی می دهد که اطلاعات بیشتر و مفیدتری در خصوص آثار تاریخی کسب کنند.
در استان کرمانشاه علاوه بر جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
سال گذشته بیش از 2 میلیون گردشگر وارد استان کرمانشاه شدند.
3033انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.