با وجود نزدیک به چهار سال از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، کماکان بخش های مختلف دولت سرگرم رفع مشکلات متعددی هستند که از دولت قبل برای آنها به ارث رسیده است.
هر دم از باغ تلخ و نگران کننده ی ویرانه ها، تازه تر از تازه تری رونمایی شده و فراروی دولت دکتر حسن روحانی قرار می گیرد.
هزاران طرح نیمه تمام عمرانی در سراسر کشور که گاهاً بدون کار کارشناسی کلنگ آنها بر زمین زده شده بود و تکمیل آنها هزاران میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت و دارد؛ سقوط رشد اقتصادی کشور از مثبت هفت درصد به منفی 8/6 دهم درصد؛ افزایش لجام گسیخته تورم به بیش از 40 درصد؛ بنیان نهادن و شکل‌ گیری پدیده زشت حقوق های نجومی از سال 88 به بعد در دولت موسوم به 'مهر ورز' و مجلس اصولگرای نهم؛ تقریباً نیمه تعطیل شدن پروژه عظیم عسلویه به نحوی که شیخ نشین قطر قریب به دو برابر سهم خود از میادین مشترک گازی برداشت می کرد؛ رفتن پرونده ی انرژی صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد؛ صدور قطعنامه های مکرر شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی؛ سازمان یافتن تحریم‌های ظالمانه اقتصادی علیه ایران؛ نزول غیرقابل انکار میزان فروش نفت کشورمان به جهان خارج و به دنبال آن بلوکه شدن بهای نفت فروخته شده حتی در ممالکی همچون هند و چین و جایگزینی کالاهای بی‌کیفیت این کشورها به جای دلارهای نفتی؛ اختلاس های هزاران میلیاردی در دولت که مدعی پاکترین دولت تاریخ ایران بود؛ پرونده دکل ها و کشتی‌های نفتی خریداری شده که از آنها خبری نیست؛ قضیه بلوکه شدن و دست اندازی آمریکا به 2 میلیارد و 500 میلیون دلار دارایی ملت ایران نزد بانک‌های آمریکایی؛ هدیه 150 میلیون دلاری رئیس جمهور وقت به یکی از کشورهای منطقه؛ آشفتگی در بازار سکه و ارز کشور به نحوی که جمشید بسم الله در کف خیابان نرخ آن را تعیین می کرد؛ وضعیت نابسامان طرح مسکن مهر و........ دهها مشکل ریز و درشت دیگر تنها بخشی از مشکلاتی است که برای دولت تدبیر وامید به ارث به جای مانده بود.
بدیهی است که ویران کردن هزینه و وقت زیادی نمی طلبد اما برای بسامان نمودن ؛ آوار برداری کردن و دوباره ساختن؛ سالها باید تلاش کرد و خون دلها باید خورد.
طنز تلخ و قصه پر غصه اینجاست که عاملان این وقایع و حامیان رسانه ای آنها نه تنها به خاطر این رخدادهای تلخ و ویرانگر و نابود کننده ی حقوق ملت ایران، در برابر مردم عذرخواهی نکردند ؛ بلکه قیافه حق به جانب به خود گرفته و درصدد برآمده اند تا با قلب واقعیت و بهره‌گیری از امپراتوری رسانه ای خود؛ این اقدامات را به حساب دولت دکتر روحانی بگذارند!؟. اگرچه مخالفت با سیاست‌های دولت یازدهم در عرصه های مختلف داخلی و خارجی از سوی منتقدانش امر جدیدی نیست؛ اما هرچه به زمان انتخابات نزدیک تر شویم به طور حتم جریان مخالف دولت به لطایف الحیل درصدد دستاویز قرار دادن و بهانه گیری های متعدد بر خواهد آمد تا چهره این دولت و در رأس آن ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران را خدشه دار نمایند.
از طرفی صدا و سیما به عنوان رسانه ای که متعلق به همه ملت ایران است و از بیت المال مسلمین اداره می شود و باید بی‌طرفی کامل را رعایت کند و علی الاصول اگر هم قرار است از طرفی حمایت کند؛ آن جریان ویا شخص باید برآمده از رأی اکثریت باشد و اینگونه نیست. تاملی بر برنامه های این رسانه نشان می دهد که این روزها در قامت یک رقیب تمام عیار برای دولت تدبیر و امید در آمده است.
علاوه بر موضع گیری های یک سویه رسانه ملی در ارتباط با برجام؛ در خصوص وضعیت اقتصادی مملکت در دوران دولت تدبیر وامید چنان حرکت می نماید که گویا اقتصاد کشور و معیشت مردم نسبت به دولت قبل صد در صد افت نموده و وارد بحران اقتصادی شده است.به نحوی برنامه سازی می نمایند که گویا هشت سالی که قوای مجریه ومقننه هر دو بطور یکدست در اختیار عزیزان اصولگرا قرار داشته است؛ مملکت گل و بلبل بوده است!!
براساس دستور برنامه ریزان؛ خبرنگاران این رسانه در میان مردم حاضر می‌شوند و از آنان می پرسند که رشد اقتصادی هفت درصد چه تأثیری در زندگی شماها گذاشته است ؟ اما به خود اجازه نمی‌دهند تا از همان مردم بپرسند که آیا امروز وضعیت شما بهتر است یا دوران دولت موسوم به 'مهر ورز' ؟ ؛ از آنان نمی پرسند آیا آن زمانی که رشد اقتصادی کشور به زیر 8/6 دهم درصد منفی رسیده بود وضعیت بهتر بود یا امروز که 6 درصد رشد مثبت دارد؟، از آنان نمی پرسند که آیا تورم 40 درصدی زندگی کردن بهتر است یا در تورم 9 درصدی، از 15 میلون نفر ایرانی فاقد خدمات بیمه نمی پرسند که آیا از برقراری واجرای طرح تحول سلامت راضی هستند یا از آن زمان که بیمارانشان را بدلیل ناتوانی در پرداخت هزینه ها؛ در بیمارستانها گروگان گرفته می شدند؟؛ از مردم نمی پرسند که آیا صدور قطعنامه های پیاپی علیه کشورمان بهتر بود یا توقف ماشین صدور قطعنامه علیه ایران؟؛ از آحاد مردم نمی پرسند آیا مبادله دارایی های کشور با اجناس بنجل و بی‌کیفیت وارداتی بهتر بود یا اینکه امروز ما بتوانیم نفت خود را بفروشیم و پول آن را دریافت کنیم؟؛ از مردم نمی پرسند و خود هم برنامه تولید نمی‌کنند که اگر برجام نبود امروز ما کمتر از یک میلیون بشکه نفت می‌فروختیم و ای بسا پول آن را در مقابل غذا به ما می‌دادند؟؛ در حالیکه سایر تولیدکنندگان نفت ملزم به کاهش صادرات نفت شده اند به مردم نمی‌گویند که ما در پرتو عقلانیت ؛ تدبیر و دوراندیشی دولت یازدهم میزان صادرات نفت مان را به قبل از دوران تحریم ها برگرداندیم؟؛ برای مردم توضیح نمی دهند که در زمان دولت محبوبشان(آقای احمدی نژاد) کشور قطر بیش از جمهوری اسلامی ایران از میدان های گازی مشترک برداشت می کرد و دولت تدبیر و امید با تلاش وافر توانسته است این حق ایران را اثبات کند.
آری صدا و سیما نه تنها در کنار منتقدان دولت، بلکه پیشاپیشِ منتقدان دولت تدبیر وامید تمام قد در مقابل دولت تدبیرو امید ایستاده است.
دولت دکتر حسن روحانی چاره ای ندارد جز آنکه این مسئله را به صراحت و شفافیت با افکار عمومی در میان بگذارد و با شبکه قوی منسجم و عدالت خواه مجازی همراه شود و اخبار و عملکرد و دستاوردهای خود را به سمع و نظر ملت ایران برساند.
اینک نه تنها جناح موسوم به راست، جبهه پایداری و مقامات دولتیِ دولت‌های نهم و دهم که به برنامه‌های دکتر روحانی اعتقادی ندارند؛ بلکه صدا و سیما نیز در قامت منتقد جدی دولت دکتر روحانی ظاهر شده است.
از این رو اگر دولت تدبیر و امید را از نظر تبلیغاتی یکی از مظلوم‌ترین دولت های بعد از انقلاب بنامیم، سخن به گزاف نگفته ایم.
عجیب است زمانی که تورم به بالای 40 درصد رسیده بود؛ نرخ رشد اقتصادی کشور با سیزده پله سقوط ؛ به منفی 8/6 درصد کاهش یافته بود؛ شورای امنیت به ماشین صدور قطعنامه علیه ایران عزیز مبدل گردیده بود؛ دهها میلیارد دلار پول نفت این ملت در سایر ممالک بلوکه شده بود؛ قیمت اجناس بصورت ساعتی در حال تغییر ورشد سرسام آور می شد؛هزاران میلیارد تومان در پرونده های مختلف اختلاس صورت می گرفت و........وهم اینک که خبر املاک نجومی شهرداری تهران در سراسر مملکت پیچیده؛ مجددا خبر بکارگیری هزاران نفر غیر متخصص در زیرمجموعه شهرداری تهران منتشر شده است؛قضیه دردناک پلاسکو رخ داد و.......برنامه ریزان ودست اندرکاران صداوسیما این چنین به میان مردم نرفتند واز آنها در خصوص این مباحث با هیچ شهروندی مصاحبه نکرد وهیچ کارشناس منتقد دولت قبل وشهردار فعلی تهران را در برنامه هایش قرار نداد؟!
الحق والانصاف باید گفت؛ دیوار دولت دکتر حسن روحانی بسیار کوتاه و همفکران برخی از برنامه ریزان رسانه ملی از حصاری آهنین برخوردارند.
اما ملت ایران نشان داده اند که مردمانی باهوش هستند و در قضاوت کردن، عدالت را سرلوحه کار خود قرار می دهند. مطمئن هستیم هرچه صدا و سیما در مخالفت با دولت یازدهم از جاده بی طرفی خارج شود ؛به همان میزان افکار عمومی به سمت آقای دکتر روحانی سوق خواهند یافت.
.................................................................................................................................
*مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.