دکتر مریم بیگ پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یکی از راهکارهای معرفی خوب محصولات را استفاده از ابزارهای اطلاع رسان دانست و افزود: با رشد تکنولوژی و گسترش ابزارهای پیام رسان زمینه برای ایجاد ارتباط با اقشار مختلف مردم فراهم شده و تولیدکنندگان باید از این ظرفیت های ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند.
وی پیشنهاد راه اندازی صفحات وب به تولیدکنندگان در جهت معرفی محصولات را داد و گفت: در این صفحات مشتریان می توانند انتقادات و پیشنهادات خود را در ارتباط با کیفیت محصول و سایر موارد مرتبط را به تولیدکننده انتقال دهند و این موضوع می تواند به ارتقای کیفیت محصولات کمک کند.
او خدمات پس از فروش را نیز یکی از آیتم های مهم و موثر در جلب اعتماد مشتریان دانست و اظهار کرد: مردم با خرید کالای ایرانی می توانند به صورت مستمر با تولید کننده در ارتباط باشند به شرطی که تولیدکننده امکان این ارتباط را فراهم نماید.
او همچنین به تولیدکنندگان برای مشتریانی که امکان استفاده از ابزارهای پیام رسان مدرن را ندارند پیشنهاد کرد از اطلاع رسانی و تبلیغات چهره به چهره برای معرفی محصولات خود به این گروه اقدام نمایند.
این کارشناس امور بازاریابی در ادامه سخنان خود گفت که کالاهای ایرانی برای رقابت پذیر بودن با مشابه خارجی باید به یکسری زیر ساخت ها از جمله اطلاع رسانی و تبلیغات مجهز شوند تا مصرف کننده به سمت این کالاها بروند و از این محصولات به صورت مستمر استفاده نمایند.
دکتر بیگ پور با اشاره به اینکه مردم می گویند کالای ایرانی کیفیت خوبی ندارد، افزود: ما برندهای خوبی در کشور داریم اما به دلیل آشنا نبودن مردم با این محصولات و برندها می گویند محصولات ایرانی کیفیت ندارد که تولید کنندگان باید به صورت جدی به دنبال معرفی محصولات خود باشند.
وی اظهار کرد: اگر محصولات تولیدی داخلی به خوبی معرفی شود قطعا مردم ما به سمت مصرف این محصولات روی می آورند.
وی به توزیع کارت های اعتباری در کشور در سال های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: این کارت ها به خانوارهای ایرانی کم بضاعت کمک می کرد تا اجناس ایرانی بخرند و تاثیر بسیار خوبی هم در معرفی برندهای داخلی داشت.
او از مسوولان خواست توزیع این کارت های اعتباری را ادامه دهند و از این طریق هم به حمایت از تولیدات داخلی بپردازند.
این کارشناس حوزه بازاریابی در ادامه حمایت از تولید کنندگان را یکی از نیازهای اصلی در راستای حمایت از تولید دانست و گفت: مسوولان و مردم باید از حوزه تولید به صورت جدی حمایت کنند که سهم مسوولان در این راستا بیشتر است.
دکتر بیگ پور اظهار کرد که در بازار متلاطم اقتصادی ما تولید کننده نیاز به حمایت دارد و اگر این حمایت ها از سمت دولت با کمک های مالی و از طرف مردم با خریداری محصولات انجام نشود، عرصه تولید با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.
این کارشناس بازاریابی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه بازاریابی در تمام بخش های کشور ضعیف است گفت: تولیدکنندگان قبل از تولید باید بازار هدف را شناسایی کنند و براساس بازار هدف و نیازهای آن اقدام به تولید کنند که اکنون این موضوع انجام نمی شود.
دکتر بیگ پور افزود: امروز مردم ایران به دلیل اطلاع نداشتن از کیفیت و شرایط کالاهای ایرانی آن را خریداری نمی کنند و به سمت استفاده از کالاهای خارجی روی آورده اند چرا که کالاهای خارجی به بهترین نحو ممکن به مردم معرفی می شود و بخش بازاریابی و اطلاع رسانی و تبلیغات آنها قوی است.
وی به دستاوردهای استفاده از کالای ایرانی نیز اشاره کرد و گفت: امروز با خریداری محصولات خارجی بخش زیادی ارز از کشور خارج می شود که اگر کالای ایرانی مصرف کنیم این ارزها در کشور باقی می ماند و با آن می توانیم سرمایه گذاری کنیم و به دنبال آن رونق اقتصادی و اشتغال ایجاد نماییم.
او ایرانی آبادتر را در گرو حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان داخلی و خریداری کالای ایرانی دانست و از خبرگزاری ایرنا برای تشکیل کمپین 'عید ایرانی کالای ایرانی' نیز قدردانی نمود و گفت: راه اندازی این کمپین اقدامی ابتکاری و جالب است و جای قدردانی دارد.
با نزدیک شدن به عید نوروز و رونق خرید مردم از بازار، خبرگزاری جمهوری اسلامی با هدف افزایش رونق تولید داخلی و کمک به اقتصاد کشور، پویش (کمپین) مصرف کالای ایرانی راه اندازی کرده است.
براین اساس خبرگزاری جمهوری اسلامی همسو با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه، پویش خبری خرید کالای باکیفیت داخلی را باهدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، کلید زده است.
3033انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.