به گزارش ایرنا متن پیام حضرت آیت الله علما به شرح ذیل است؛
'انا لّله و انا الیه راجعون'
درگذشت شاعر انقلابی و چیره دست استاد 'احمد عزیزی' پس از تحمل رنج فراوان در بستر بیماری، موجب تاسف و تاثر گردید. وی در طول عمر هنری خود، علم، ادب و هنر را در راه اهل بیت، ولایت و انقلاب به زیبایی به خدمت گرفته بود و توانست آثار زیبا و تاثیر گذاری خلق کند.
لذا فرض عین می دانم از حسن توجه و عنایت ویژه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به این شاعر انقلابی تقدیر نموده که پیام معظم له موجب تسلی دل بازماندگان و عموم مردم شریف و انقلابی این استان گردید.
اینجانب ضمن عرض تسلیت، برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل را خواستارم.
'احمد عزیزی' شاعر انقلاب که از پانزدهم اسفند ماه سال 1386 به علت کاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و کلیوی در بیمارستان بستری بود، عصر دیروز دوشنبه 16اسفند در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه درگذشت.
عزیزی چهارم دی ماه سال 1337 در سرپل ذهاب کرمانشاه به دنیا آمد، او دارای آثاری نظیر کفش های مکاشفه، شرجی آواز، خوابنامه و باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رؤیا، ملکوت تکلم و سیل گل سرخ است.
رهبر معظم انقلاب در سال 1390 و در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در بیمارستان امام رضا (ع) از وی عیادت و بر رسیدگی به وضعیت این شاعر آئینی تاکید کردند.
وی آثار شعر و نثر ادبی متعددی دارد و شاعری با سبک منحصر به فرد است که این سبک به صورت مثنوی در کفش های مکاشفه او جلوه کرده ‌است.
تمایل سبک وی به معنویت و عرفان اسلامی با فرم جدیدی از مثنوی، ملهم از مثنوی مولوی، در شعر معاصر بی‌نظیر است، این سبک تاثیر بسیار زیادی در شعر معاصر گذاشته ‌است.
اشعار عزیزی با عرفان اسلامی آمیختگی دارد و تمجید از اهل بیت در بیشتر آثارش موج می‌زند.
قرار است مراسم تشییع پیکر شاعر انقلاب زنده یاد 'احمدعزیزی' فردا پنجشنبه 19اسفندساعت9:30مقابل مسجدجامع به طرف میدان آزادی برگزار شود و سپس پیکر آن مرحوم در مقبره الشعرا باغ فردوس کرمانشاه آرام بگیرد.
3033انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.