به گزارش ایرنا از خبرگزاری خانه ملت؛ متن پیام اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون
درگذشت شاعر توانمند انقلاب آقای احمد عزیزی پس از تحمل سال‌ها بیماری سبب تاسف و تاثر گردید. توانایی ایشان در سرودن اشعار آیینی و معنوی با مضامین انقلابی، دینی و مدح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بسیار کم نظیر بود.
نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی درگذشت این هنرمند کرمانشاهی متعهد به ملت شریف ایران را به جامعه هنری کشور و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنند و برای بازماندگان صبر جمیل مسألت دارند.
'احمد عزیزی' شاعر انقلاب که از پانزدهم اسفند ماه سال 1386 به علت کاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و کلیوی در بیمارستان بستری است، عصر امروز دوشنبه 16اسفند در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه درگذشت.
احمد عزیزی چهارم دی ماه سال 1337 در سرپل ذهاب کرمانشاه به دنیا آمد، او دارای آثاری نظیر کفش های مکاشفه، شرجی آواز، خوابنامه و باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رؤیا، ملکوت تکلم و سیل گل سرخ است.
رهبر معظم انقلاب در سال 1390 و در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در بیمارستان امام رضا (ع) از وی عیادت و بر رسیدگی به وضعیت این شاعر آئینی تاکید کردند.
وی آثار شعر و نثر ادبی متعددی دارد و شاعری با سبک منحصر به فرد است که این سبک به صورت مثنوی در کفش های مکاشفه او جلوه کرده ‌است.
تمایل سبک وی به معنویت و عرفان اسلامی با فرم جدیدی از مثنوی، ملهم از مثنوی مولوی، در شعر معاصر بی‌نظیر است، این سبک تاثیر بسیار زیادی در شعر معاصر گذاشته ‌است.
اشعار عزیزی با عرفان اسلامی آمیختگی دارد و تمجید از اهل بیت در بیشتر آثارش موج می‌زند.
3033انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.