سید فرزاد افضلی روز یکشنبه در حاشیه برپایی این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره طبخ آبزیان با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان و در راستای افزایش مصرف سرانه آبزیان و اضافه شدن ماهی به سبد غذایی خانوارها برگزار شد.
وی ادامه داد: 20 نفر در این جشنواره شرکت کردند و به طبخ انواع ماهی به شکل کوبیده، کوفته، کیک ماهی، فیگرفود، قلیه ماهی، ماهی شکم پر و .. پرداختند.
افضلی خاطرنشان کرد: در پایان این جشنواره نیز با نظر داوران فرصت ضیایی، ژیلا اسودی، نگار به آئین، نسیم منصوری و کیمیا پاک قدم به عنوان نفرات برتر جوایزی اهدا شد.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به خواص بسیار زیاد ماهی، گفت: مصرف دو تا سه بار ماهی در طول هفته از بیماری هایی نظیر دیابت و سرطان جلوگیری می کند.
وی تصریح کرد: در همین راستا سعی کردیم تا با افزایش فروشگاه های عرضه کننده ماهی به اضافه شدن این محصول غذایی سالم به سبد غذایی خانوارها کمک کنیم.
افضلی یادآوری کرد: قیمت ماهی نصف گوشت قرمز است در حالی که خواص این محصول چندین برابر آن است.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در ادامه از تولید 16 هزار و یکصد تن انواع آبزیان طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: بیشترین تولیدات مربوط به ماهیان سردآبی، گرم آبی و خاویاری می باشد.
وی در پایان اظهار کرد: کرمانشاه در بین استان های غیرساحلی در تولید ماهیان گرم آبی رتبه اول و در تولید ماهیان سردآبی رتبه پنجم را دارد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.