جبار ولی پور روز یکشنبه در آیین غرس نهال در حاشیه جاده گیلانغرب به اسلام آبادغرب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در سال های اخیر بیش از پنج کیلومتر از این مسیر جنگل کاری شد، گفت: در روز جاری به طور همزمان در منطقه پیکله در بخش گواور هم با غرس نهال های بومی بنه و بلوط که در سال گذشته دچار حریق شده بود، طرح ویژه جنگل کاری اجرا شده است.
وی اظهارداشت: در هفته درختکاری در مناطق گرمسیری گیلانغرب 15 هزار اصله نهال کاج، سرو طبری، سرو خمره ای، سرو نقره ای، اقاقیا و زبان گنجشک و در مناطق سردسیر نیز پنج هزار اصله نهال غرس می شود.
شهرستان گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، 175 هزار و 369 هکتار منابع ملی دارد که 75 هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع و نیزار است.
هر ساله از 15 تا 21 اسفند ماه در سراسر کشور به عنوان هفته منابع طبیعی و درختکاری نام گذاری شده است.
هفته درختکاری امسال با شعار 'همیار طبیعت باشیم' نام گذاری شده است.

* غرس پنج هزار اصله نهال در سرپل ذهاب
فرماندار سرپل ذهاب نیز از غرس و توزیع پنج هزار اصله نهال از گونه های گرمسیری از جمله انار، کنار و اوکالیپتوس در هفته درختکاری در این شهرستان خبر داد.
جهانبخش حیدری بر لزوم حفظ و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: با تمهیدات صورت گرفته در هفته درختکاری، 40 هکتار از اراضی ملی در روستای پاک پاطاق این شهرستان جنگل کاری می شود.
وی بیان کرد: تاکنون 6 هزار بذر بلوط با همکاری همیاران طبیعت و منابع طبیعی در محل ارتفاعات شهدای بازی سرپل ذهاب کشت شده است.
وی هدف از این اقدام را جلوگیری از فرسایش خاک و مقابله با ریزگردها ذکر کرد و افزود: هفته منابع طبیعی فرصت مطلوبی برای فرهنگ سازی در استفاده صحیح از منابع طبیعی و حفاظت و حراست از اراضی ملی است.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه دارای 88 هزار هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی، شامل 56 هزار هکتار مرتع و 32 هزار هکتار جنگل است.
7079/7399/7398/8066 خبرنگاران:سلطانمراد شهبازپور و سیروس صدیقی چگینی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.