صحبت پورافشار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بهسازی فضای شهری برای نوروز 96 ، افزود: این سفره در محوطه ای به وسعت بیش از دو هزار مترمربع و در روبروی بوستان بسیج قصرشیرین گسترده می شود و سین های طبیعی نوروزی در آن نیز با مشارکت مردم تامین می شود.
وی اظهارکرد: در کانسپت معنایی (هویت) این سفره از ایوان عمارت خسرو به عنوان یک اثر ملی از آثار دوره ساسانی در شهرستان قصرشیرین و همچنین از جاذبه های طبیعی و گردشگری موجود در این منطقه بهره گرفته خواهد شد.
شهردار قصرشیرین اضافه کرد: نوروز به صورت پرونده چند ملیتی ثبت در یونسکو، یک میراث ناملموس و معنوی در سطح جهان است و از این رو با همفکری کارشناسان قرار شد تا یک سفره هفت سین طبیعی با وسعت بزرگ در این شهرستان گسترده شود تا با این اقدام، نوروز در اذهان مردم و بازدید کنندگان و مسافرانی که به قصرشیرین وارد می شوند، ماندگار شود.
پورافشار، معرفی هرچه بیشتر جاذبه های گردشگری تاریخی و موقعیت آب وهوایی شهرستان قصرشیرین در ایام نوروز را از هدف های برپایی این سفره هفت سین اعلام کرد.
وی بیان کرد: در آستانه سال نو اقدام های خوبی نیز در راستای ترمیم جداول، رنگ آمیزی معبرها ، خیابان های سطح شهر، ترمیم روکش آسفالت ، بهسازی المان ها و مبلمان های شهری، تعمیر وسایل بازی بوستان ها و تنظیف خیابان ها و بوستان های شهری نیز انجام شد تا فضایی مناسب برای گردشگران و مسافرانی که به قصرشیرین وارد می شوند فراهم شود.
این مقام مسوول اضافه کرد: تلاش شبانه روزی مجموعه مدیریت شهری قصرشیرین بر این است تا مسافرانی که به استان کرمانشاه وارد می شوند قصرشیرین را نیز در فهرست مکان های مورد بازدید خود قرار دهند.
پورافشار، از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در حاشیه گسترده شدن سفره هفت سین را برپایی نمایشگاهی برای فروش آثار صنایع دستی بیان کرد.
وی گفت: قصرشیرین با مجموعه اقدام های صورت گرفته با داشتن آب و هوایی مطبوع و بهار زودهنگام نسبت به سایر مناطق کشور و همچنین داشتن جاذبه های گردشگری، طبیعی و میراث فرهنگی آماده بازیدد مسافران و گردشگران است.
قصرشیرین به واسطه داشتن مرزهای رسمی پرویزخان برای فعالیت های منحصر به فرد اقتصادی و مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه برای تردد زوار عتبات عالیات و مسافران خارجی و داشتن امکانات اقامتی و هتل های مناسب بهترین خدمات را به مسافران ارایه می دهد.
وجود اماکن طبیعی و چشم اندازهای زیبا و دلنواز، رودخانه خروشان الوند و بهار زودهنگام، آثار تاریخی عمارت خسرو، چهارقاپو، کانال ساسانی ، کاروانسرای شاه عباسی، بان قلعه، نهر شاه گدار، وجود بازارچه سنتی و نیز مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قصرشیرین موجب شده تا هر ساله در ایام نوروز شمار زیادی از هموطنان و به ویژه اهالی شهرهای همجوار، این منطقه را برای گذراندن تعطیلات نوروزی خود انتخاب کنند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.