جهانبخش حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشارکت مردم برای خرید کالاهای ایرانی و ایجاد فرهنگ سازی در این زمینه با هدف مردمی کردن اقتصاد و همچنین تکیه بر دانش بومی می تواند باعث رونق کسب و کار، ایجاد اشتغال و کاهش قاچاق کالا شود.
وی اظهارکرد: افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل، راهکاری برای ترویج خرید کالای ایرانی است زیرا وقتی تولید داخلی با مشابه خارجی آن برابری کند، مردم نیز بر خرید کالای داخلی ترغیب و تشویق می شوند.
وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی با بهره گیری از ظرفیت های انسانی و تجربه های مدیریتی متراکم، موقعیت ممتاز طبیعی و جغرافیایی کشور ،کشاورزی و آب و خاک، صنایع تبدیلی و روستایی ، معادن، تولید و بازار داخلی و مزیت بازار کشورهای همسایه و داشتن زیرساخت های اساسی، اقدام های لازم را برای استحکام اقتصاد کشور بوجود می آورد.
فرماندار سرپل ذهاب گفت: یکی از هدف های بدخواهان ایران اسلامی، متلاشی کردن اقتصا و معیشت ملت ایران است از این رو با شناخت این شگرد دشمن ، باید مقاوم سازی نظام اقتصادی از جهت های مختلف و ماهیت مورد اهتمام جدی قرار گیرد تا نقشه شوم آنان عقیم و ناکام باقی بماند.
حیدری ادامه داد: اقتصاد قوی با ماهیت متکی به ظرفیت های درونی و بهره مند از دانش پایه، موجبات مقابله با تکانه های بیرونی از جمله تحریم ها را دارد که در این نوع اقتصاد با تکیه بر به کارگیری و شکوفایی مواهب خدادادی، رونق تولید و افزایش عملکردهای مثبت ، سازندگی صنعت و بهبودی فضای کسب و کار و اشتغال را به همراه دارد.
وی اظهارداشت: الگوسازی مصرف با اصلاح و مدیریت منابع و با رعایت پیشگیری از اتلاف مواد و بهره مندی موثر و هدفمند از سرمایه ها برای رفع نیازمندی ها از مواردیست که باید به آن پرداخته شود.
این مقام مسوول افزود: در دولت تدبیر و امید و با رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، گام های اساسی برای تحقق هدف های اقتصاد مقاومتی برداشته شد و راه اندازی و حمایت از واحدهای تولید داخل و همچنین ترویج فرهنگ مصرف کالاهای ایرانی نمونه بارز آنست.
حیدری ادامه داد: تلاش جمهوری اسلامی ایران برای استقلال طلبی و دوری از وابستگی به نظام سلطه جهانی است و دولتمردان در صددن تا جامعه مسلمان ایران را در مدار و مسیر هویت ملی و مذهبی خود به سوی پیشرفت و رسیدن به آرمان های مورد مطالبه آن ها هدایت، به رشد و بالندگی برسانند.
وی گفت: دشمن همواره با تحریم های ناجوانمردانه سعی در فلج کردن اقتصاد کشورمان دارد و با این سیاست در مقابله با نظام ما برخاسته که این توطئه شوم بدخواهان نظام اسلامی با مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب و تلاش و همت بلند دولتمردان و حضور موثر مردم ناکام مانده است.
وی خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما است با خرید کالاهای داخلی، تولید کنندگان را نسبت به تولید کالاهایی با کیفیت ترغیب کنیم و با تحقق این مهم ، علاوه بر رونق واحدهای تولید و بهبود فضای کسب و کار و اشتغال، شاهد صادرات کالاهای با کیفیت ایرانی و در بازار رقابت تجارت جهانی نیز بیش از پیش حرفی برای گفتن داشته باشیم.
7079/7399/3012/8066 خبرنگاران: نازنین باباخانی و سیروس صدیقی چگینی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.