علی محمد زورآوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در بین شهرستان های استان، قصرشیرین امروز با حداکثر دمای 24 درجه بالای صفر گرمترین منطقه و کنگاور نیز امشب با حداقل دمای هفت درجه زیر صفر سردترین شهرستان خواهد بود.
وی افزود: دمای هوای خود شهر کرمانشاه نیز امروز در گرمترین ساعت به حداکثر 17 درجه بالای صفر و امشب در سردترین حالت به 2 درجه زیر صفر خواهد رسید.
زورآوند یادآوری کرد: دمای امروز و امشب استان نسبت به روز و شب گذشته به ترتیب یک و 2 درجه افزایش خواهد داشت.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه در ادامه از تداوم سرمای شبانه و رسیدن دما به کمتر از صفر درجه در هفت شهرستان استان خبر داد و گفت: کرمانشاه، روانسر، اسلام آبادغرب، کنگاور، سنقر و کلیایی، صحنه و دالاهو امشب نیز همانند چند شب گذشته دمای زیر صفر درجه را تجربه می کنند.
وی اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل داده های هواشناسی، شرایط پایدار حاکم در جو منطقه، همچنان تا روز چهارشنبه ادامه داشته و طی امروز و فردا روند آرام افزایش دمای هوا را خواهیم داشت.
زورآوند یادآور شد: از روز پنجشنبه سامانه ای ناپایدار وارد جو منطقه شده که در 2 روز پایانی هفته سبب بارش هایی خصوصا برای نواحی شمال غرب استان و منطقه اورامانات خواهد شد.
وی با بیان اینکه بارش این سامانه طی ساعاتی از اواخر روز پنجشنبه تا اوایل روز جمعه از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود، گفت: موج دوم این سامانه نیز از اواخر روز شنبه تا اوایل صبح دوشنبه آینده وارد جو منطقه می شود که در روزهای آتی بیشتر راجع به آن صحبت خواهد شد.
میانگین بارش های سال زراعی جاری در استان (اول مهر تا دهم اسفند) 198 میلیمتر بوده که این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 450 میلی متر بوده است، 56 درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت نیز 27 درصد کاهش نشان می دهد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
3033/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.