سیروس عبدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر نقش احزاب و تشکل های سیاسی و اجتماعی افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران احزاب و تشکل های سیاسی به رسمیت شناخته شده اما به دلایل متعدد به جایگاه واقعی خود نرسیده اند که باید با آسیب شناسی موضوع موانع رشد و بالندگی احزاب را برطرف کرد.
وی گفت: احزاب سیاسی به عنوان حلقه واسط مردم و حکومت، تصمیمات را پالایش کرده و ضمن شفافیت فرآیند تصمیم گیری، حاکمیت را در طی طریق درست یاری می کنند.
وی با تاکید بر برگزاری انتخابات متعدد در طول حیات نظام جمهوری اسلامی ایران آن را تحقق وجه جمهوریت نظام دانست و گفت: مردم در 38 سال گذشته با رای مستقیم خود عملا در سرنوشت کشور دخیل بوده و آنچه اتفاق افتاده نمونه یک نظام مردم سالاری دینی است که جمهوری اسلامی را به واسطه دو بال جمهوریت و اسلامیت پیش برده است.
عبدی اظهار کرد: انتخابات مجرای اعمال اراده عمومی جامعه است و مردم طبق قانون اساسی فارغ از هر نوع فشاری سیاست های کشور را از طریق صندوق رای تعیین می کنند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اسلام آبادغرب همچنین گفت: دولت به عنوان مجری انتخابات خود را موظف به صیانت از تک تک آرا مردم می داند و با هر نیرو و جریانی که قصد انحراف مسیر انتخابات و سوء استفاده از اموال و منابع عمومی را داشته باشد به سختی برخورد خواهد کرد.
اسلام آبادغرب با 150 هزار نفر جمعیت در 55 کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.
8066/7459 خبرنگار:مهران محمدی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.