به گزارش خبرنگار ایرنا، آمارها نشان از کاهش میزان بارندگی ها در استان کرمانشاه در سال آبی جاری می دهد، هواشناسی به کاهش 56 درصدی میزان بارش ها اشاره کرده به طوریکه از اول مهر تا اول اسفند امسال تنها 198 میلیمتر بارش در استان ثبت شده که این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در همین مدت که 450 میلی متر بود، 56 درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت نیز 27 درصد کاهش نشان می دهد.
این میزان کاهش به طور قطع در فصل گرما خود را در قالب کمبود آب نشان می دهد و از هم اکنون باید به فکر صرفه جویی باشیم اگرچه مسوولان هم باید منابع آبی موجود را به درستی مدیریت کند.
براساس فرهنگ دیرینه میان مردم ما، خانه تکانی از گذشته تاکنون در آستانه عید نوروز مرسوم بوده و هر سال هم انجام می شود اما اگر با مدیریت مصرف آب انجام شود بهتر است.
استان کرمانشاه نزدیک به 2 میلیون تن جمعیت دارد که حدود نصف این جمعیت یعنی یک میلیون تن آن در مرکز استان (شهر کرمانشاه) سکونت دارند.
در سال زراعی جاری شاهد بارشی به مقدار 171.6 میلی متر در شهر کرمانشاه بودیم که در مقایسه با سال گذشته که 340.5 میلی متر بود 50 درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت نیز 28 درصد کاهش نشان می دهد.

**مدیرعامل آبفا کرمانشاه: مردم استارت 'مدیریت مصرف آب' را بزنند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با بیان اینکه سرانه مصرف آب در برخی از نقاط شهر کرمانشاه در ایام پایان سال به 220 لیتر در شبانه ‌روز می‌رسد، گفت: از مردم شهر کرمانشاه می‌خواهیم همزمان با خانه تکانی نوروز امسال، استارت مدیریت مصرف آب را بزنند.
علیرضا تخت شاهی به ایرنا افزود: در روزهای پایانی سال و ایام خانه تکانی مصرف آب خانوارها بیشتر می‌شود و سرانه مصرف آب حتی تا 220 لیتر در شبانه روز هم می‌رسد، این در حالی است که میانگین سرانه مصرف آب در کرمانشاه در شرایط نرمال 180 لیتر در شبانه ‌روز است.
وی ادامه داد: در شرایطی که امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش بارندگی داشتیم، نمی‌توان بدون توجه به الگوی مصرف برای خانه تکانی از آب شرب استفاده کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه از مردم خواست در خانه ‌تکانی نوروز امسال استارت مدیریت مصرف آب را بزنند و رفتار خود را با آب تغییر دهند.
تخت شاهی عنوان کرد: زنگ خطر آب به صدا درآمده، اما برخی هنوز این موضوع را باور ندارند و هنوز قبح مصرف نادرست آب در جامعه جا نیفتاده است.
وی معتقد است، باید به جایی برسیم که رها کردن آب شرب روی خودرو یا مقابل درب منازل یک کار قبیح باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با اشاره به هزینه و سختی زیادی که برای تصفیه آب شرب انجام می‌شود، یادآوری کرد: از مردم تقاضا داریم در این ایام مصرف آب را مدیریت کنند.
3033/8066خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.