به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم ورزشی استان در هفته گذشته راه یابی تیم بدمینتون کرمانشاه به جمع چهار تیم برتر و پایانی رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور بود که به همراه دانشگاه آزاد اسلامی تهران مجوز حضور در جمع چهار تیم برتر را بدست آورد.
رامیان گلستان دیگر تیم حاضر در گروه بود که در آغاز دور برگشت رقابت های لیگ برتر بدمینتون از مسابقات انصراف داد.

** تیم موتای بانوان کرمانشاه نایب قهرمان کشور شد
رییس هیات ورزش های رزمی استان کرمانشاه از کسب عنوان نایب قهرمانی تیم موتای بانوان استان در رقابت های کشوری با کسب پنج مدال رنگارنگ، خبر داد و گفت: در این رقابت ها ورزشکاران کرمانشاهی موفق به کسب یک طلا، یک نقره و سه برنز شدند.
منوچهر حاتمی با بیان اینکه تنها مدال طلای تیم موتای بانوان کرمانشاه توسط سوسن سلیمان آبادی به دست آمد و مدال نقره تیم کرمانشاه را نیز الهام هندسی کسب کرد، افزود: پریسا حاتمی، عاطفه حشمتی و ندا رحمانی نیز مدال های برنز تیم موتای کرمانشاه را در رقابت های قهرمانی کشور کسب کردند.

** تیم ساندای دختران کرمانشاه مقام سوم مسابقات ووشوی کشور را کسب کرد
رئیس هیات ووشوی استان کرمانشاه از کسب مقام سومی رقابت های ساندای قهرمانی کشور توسط دختران کرمانشاهی خبر داد و گفت: در این رقابت ها سانداکاران استان یک طلا، دو نقره و یک برنز کسب کردند.
رامین موذنی با بیان اینکه در رده سنی نوجوانان و در وزن 39- کیلوگرم آیدا رحیمی توانست با پیروزی مقابل تمام رقبا با شایستگی عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کند، ادامه داد: در وزن 42- کیلوگرم رقابت های بخش ساندا، زهرا ماوایی دیگر ورزشکار کرمانشاهی با قبول شکست در دیدار فینال برابر ورزشکار خوزستانی عنوان نایب قهرمانی را بدست آورد.
رئیس هیات ووشو کرمانشاه خاطرنشان کرد: در وزن 48- کیلوگرم رده سنی نوجوانان نیز زهرا امامی در کنار ورزشکار یزدی عنوان سوم مشترک را از آن خود کرد.
وی همچنین با اشاره به رقابت های بخش جوانان، افزود: مهنا رحیمی سانداکار کرمانشاهی وزن 60- کیلوگرم پس از ورزشکاری از البرز عنوان نایب قهرمانی را کسب و به مدال نقره دست یافت.

** تیم تکواندو بانوان ناشنوای کرمانشاه مقام سوم کشور را کسب کرد
سرپرست هیات ورزش های ناشنوایان استان کرمانشاه از کسب مقام سومی تیم تکواندو بانوان ناشنوای استان در رقابت های قهرمانی کشور خبر داد و گفت: در وزن 49- کیلوگرم زهرا بهنیافرد در کنار ورزشکار تهرانی به مقام سوم مشترک و مدال برنز دست یافت.
حامد دارابی خاطرنشان کرد: در وزن 67- کیلوگرم نیز سارا کرمی و در وزن 67+ کیلوگرم نیز الهه بهزادیان عنوان سوم مشترک را بدست آوردند.

** وزیر ورزش و جوانان از استاندار کرمانشاه تقدیر کرد
وزیر ورزش و جوانان در نامه ای خطاب به استاندار کرمانشاه از میزبانی شایسته جام جهانی کشتی در این شهر تقدیر و تشکر کرد که در نامه مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان خطاب به اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه آمده است: میزبانی شایسته مسابقات جام جهانی کشتی آزاد همراه با مهمان نوازی گرم و صمیمانه مردم فهیم و ورزش دوست استان کرمانشاه، خاطره خوشی را برای قهرمانان خارجی شرکت کننده در این رقابت ها و همه علاقه مندان و دوستداران ورزش کشتی به یادگار گذاشته است.
بدینوسیله ضمن قدردانی و سپاس دوباره از زحمات جنابعالی و سایر مسئولان محترم آن استان که با تامین بهترین شرایط و امکانات، فرصت مغتنمی را در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم کردند، امیدوارم در آینده باز هم در ورزش کشور شاهد برگزاری این گونه رویدادهای بزرگ و معتبر همراه با موفقیت روز افزون برای قهرمانان سربلند ایران و شادی و نشاط مردم ورزش دوست کشورمان باشیم.

** معرفی مدیرکل جدید ورزش و جوانان کرمانشاه
وزیر ورزش و جوانان در حکمی 'سید ارسلان حسینی' را به سمت مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه منصوب کرد.
مدیرکلی ورزش و جوانان استان زنجان و سرپرستی اداره کل ورزش و جوانان قزوین در سوابق کاری حسینی مدیر جدید ورزش و جوانان کرمانشاه به چشم می خورد.
وی در مراسم معارفه خود با قدردانی از حسن نیت وزیر ورزش و جوانان و معاونانش و همچنین استاندار کرمانشاه و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در انتصابش به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: تمام تلاش خود را برای تقویت و توسعه ورزش استان به کار خواهم برد.
سید ارسلان حسینی از کرمانشاه به عنوان استانی ورزش دوست و پهلوان خیز نام برد و گفت: مسئولان وزارت ورزش و جوانان باید ورزش این استان را ویژه ببینند.
حسینی با بیان اینکه اکنون 64 هزار ورزشکار سازماندهی شده در 48 هیات ورزشی مشغول فعالیت هستند، گفت: رقم واقعی ورزشکاران استان 250 هزار نفر است که باید برای سازماندهی این تعداد ورزشکار برنامه ریزی کنیم.

** بودجه هیات های ورزشی در سال 96 حدود 5 برابر می شود
معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان های وزارت ورزش و جوانان نیز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه، از افزایش حدود پنج برابری اعتبارات هیات های ورزشی در سال 96 در کشور خبر داد و گفت: با نگاه ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی این اعتبارات به نسبت سال های 94 و 95 افزایش چشمگیری خواهد یافت.
امیررضا خادم، حمایت از هیات های ورزشی را جزو اولویت های کاری وزارت ورزش و جوانان در سال 96 اعلام کرد و افزود: مجلس با افزایش بودجه هیات های ورزشی در سال آینده موافقت کرده و این افزایش بودجه را اعمال خواهیم کرد.
وی خواستار توجه ویژه مدیران کل ورزش و جوانان استان ها به حوزه ورزش بانوان شد و گفت: به تناسب میزان بودجه و امکانات، بانوان ورزشکار کشورمان در میادین بین المللی موفقیت های بسیار خوبی کسب کرده اند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.