حسین ویسمرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قبل از توافق برجام شرایط کشور به مرحله حساسی رسیده بود و ملت ایران با تهدید نظامی و فشارهای خارجی زیادی روبرو بود و کشور در التهاب به سر می برد که توافق برجام توانست بخش زیادی از این نگرانی ها را برطرف کند.
او تعامل با دنیا را یکی از برکات برجام دانست و گفت: در شرایطی که بسیاری از کشورهای خارجی با ما قطع رابطه کرده بودند و تمایلی برای ارتباط نشان نمی دادند امروز به برکت برجام این تعامل برقرار شده و نتایج آن را نیز به تدریج خواهیم دید.
او مخالفان دولت را به انصاف و بررسی موضوع برجام در فضایی عقلانی و غیرمغرضانه دعوت کرد و گفت: مخالفان با غرض ورزی و اهداف سیاسی توافق برجام را زیرسوال می برند و دولت هر اقدام مثبتی را انجام دهد باز با دید سیاسی خود آن را زیر سوال می برند.
فرماندار روانسر اظهار کرد که کشورهای خارجی به مفید بودن توافق برجام معترف هستند و اعلام کرده اند این توافق خوب و سازنده و راهگشا است و بستر تعامل ایران با دیگر کشورها را فراهم کرده است.
ویسمرادی، از تلاش های تیم مذاکره کننده و مجموعه وزارت امور خارجه نیز قدردانی کرد و گفت: تیم مذاکره کننده به خوبی باب گفت و گو و مذاکره را گشودند و آن را مدیریت کردند که جای تقدیر دارد.
وی از دیگر برکات برجام را در حوزه اقتصادی دانست و گفت: دولت توانست آرامش را به جامعه بازگرداند، تورم را کاهش داد و بازار را ثابت نگه داشته و از افزایش قیمت ها جلوگیری کرده است.
وی فعال کردن پروژه های عمرانی را از دیگر دستاوردهای برجام دانست و افزود: در دولت قبل به دلیل عدم مدیریت مناسب، سوء استفاده ها و مشکلاتی که به وجود آوردند، اجرای بسیاری از پروژه های عمرانی در کشور متوقف شد که اکنون دولت این پروژه ها را فعال کرده است.
وی گفت: قبل از برجام قدرت خرید مردم به صورت لحظه ای کاهش پیدا می کرد اما اکنون دولت با برنامه ریزی مناسب از افزایش قیمت ها جلوگیری کرده و تورم را نیز فراهم کرده است.
او یکی از مشکلات فعلی را بیکاری دانست و گفت: مشکل بیکاری هم به دست دولت حل نمی شود بلکه باید سرمایه گذاری خارجی جذب کنیم که دولت در قالب توافق برجام رایزنی های بسیاری برای جذب سرمایه گذاری انجام داده و در حال به ثمر نشستن است.
وی با اشاره به اینکه کار این روزهای مخالفان زیر سوال بردن همه فعالیت های دولت است، گفت: ما انتظار نداریم مخالفان به دولت کمک کنند اما این انتظار می رود که به جای ناامید کردن مردم، سکوت اختیار کنند.
فرماندار روانسر با اشاره به اینکه قبل از توافق برجام و در دولت گذشته به دلیل عدم اعمال درست مدیریت بسیاری از مسایل و مشکلات از جمله در حوزه سیاست خارجی و اقتصاد در کشور به وجود آمد گفت: بازسازی این خرابی ها زمان بر و هزینه بر است و نباید انتظار داشت در کمترین زمان این همه خرابی جبران شود.
ویسمرادی افزود: دولت با برنامه ریزی خوبی که انجام داده در حال رفع مشکلات اقتصادی مردم است و همه باید دست به دست هم بدهند تا دولت در اجرای برنامه هایش موفق عمل کند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار:علی مولوی.

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.