فرامرز اکبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف، افزود: بعد از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای و برداشته شدن تحریم ها، شاهد اشتیاق سرمایه گذاران خارجی برای ورود به کشور بوده ایم که جذب آن ها می تواند سهم بزرگی در برطرف کردن مشکلات مختلف کشور باشد.
وی اظهارداشت: به دلیل تحریم های ایجاد شده علیه کشور و رکود و بی رونقی واحدهای تولیدی و اشتغالزا، نرخ تورم در دولت قبل به 40 درصد رسید ولی اکنون با حمایت هایی که دولت تدبیر و امید با ارایه بسته های تشویقی از این بخش ها داشته و همچنین جلوگیری از افزایش قیمت ها، شاهد تورم تک رقمی در کشور هستیم.
وی بیان کرد: فضای پس از برجام برای کشور و به ویژه برای تولید اشتغال مطلوب است و دولت تلاش دارد با حمایت از واحدهای تولیدی و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، رکود را برطرف کند.
فرماندار قصرشیرین ادامه داد: دولت روحانی با شعار تعامل با دنیا در سایه عزت و احترام متقابل شروع به کار کرد و در مذاکرات هسته ای شاهد بوده ایم که تمام قدرت های بزرگ دنیا با سیاستمداران ما بر سر میز مذاکرات حاضر شدند.
اکبری گفت: دولت های غربی که حتی حاضر نبودند با ایران گفت و گو کنند در نهایت با این موضوع کنار آمدند که حق ایران را در استفاده صلح آمیز دانش هسته ای به رسمیت بشناسند و این یک توفیق بسیار بزرگی برای ملت ایران اسلامی بود.
وی همچنین با اشاره به این که دولت گذشته با استخدام های بی رویه باعث چاق شدن ساختار دولت شد و این گونه استخدام های بی حساب و کتاب بار مالی بزرگی بر گردن دولت گذاشت، افزود: این وضعیت به گونه ای شد که تنها در نهاد ریاست جمهوری پنج برابر ظرفیت آن در اواخر دولت گذشته نیرو استخدام شد.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح مسکن مهر در گذشته با استفاده از سرمایه های بانک مرکزی، گفت: این طرح نقش قابل توجهی در افزایش میزان تورم در جامعه داشت و در جایی که سرمایه های بانک مرکزی باید در شرایط اضطرار و در مواقع بحرانی مورد استفاده قرار می گیرد، وارد این مرحله شد که در نهایت منجر به افزیش نرخ تورم در کشور شد.
این مقام مسوول اضافه کرد که با این وجود، دولت تدبیر و امید سعی در اتمام طرح های مسکن مهم دارد و بخش بسیار بزرگی از تکمیل مسکن مهر نیز در دولت یازدهم اتفاق افتاده است.
اکبری خاطرنشان کرد: در بخش ایجاد مسکن برای جوانان و مردم باید از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کرد که تا کنون از این بخش غفلت شده است.
وی ادامه داد: مهم ترین اقدام های دولت یازدهم در حوزه مسکن مهر، افزایش زمان بازپرداخت اقساط از 15 به 20 سال و افزایش سقف تسهیلات فردی از 250 به 300 میلیون ریال بوده است.
فرماندار قصرشیرین گفت: تراز تجاری دولت یازدهم مثبت است و در مقایسه با عملکرد قبل، میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از واردات پیشی گرفت که این امر بیانگر همت دولت دکتر روحانی در پویایی اقتصاد کشورمان است.
اکبری خاطرنشان کرد: براساس آمارهای مسوولان گمرک، میزان صادرات کالاهای غیرنفتی کشور در سالجاری بیش از 32 میلیارد دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی با افزایش 9.05 درصـدی همراه بوده است.
وی همچنین با اشاره به صادرات کالاهای غیرنفتی در 2 مرز پرویزخان و خسروی نیز گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر، 829 میلیون دلار کالا از مرزهای قصرشیرین به عراق صادر شد.
وی وزن کالاهای صادر شده در این مدت را 2 میلیون و 560 هزار تن و عمده کالاهای صادراتی را از مرزهای پرویزخان و خسروی به عراق شامل سیمان خاکستری ، کیک و بیسکویت، کولر آبی ، گوجه فرنگی و رب گوجه ، هندوانه ، لبنیات ، لوازم ساختمانی و میوه و تره بار اعلام کرد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.