به گزارش خبرنگار ایرنا، شهاب نادری روز پنجشنبه که به همراه جمعی از مسوولان وزارت نیرو از طرحهای بخش آب و فاضلاب پاوه بازدید کردند، افزود: تأمین اعتبار لازم برای اتمام طرح انتقال آب شرب شهر پاوه از چشمه هانی کوان، رفع مشکلات فاضلاب شهرها و روستاهای شهرستان های پاوه، روانسر، ثلاث و جوانرود و استفاده از ظرفیت های فراوان سدهای داریان و هیروی از جمله مطالباتی بود که در این سفر مطرح شد.
وی، مطالبه حقوق مردم را از دولت از مهمترین وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.
وی از حضور و همراهی مسوولان وزارت نیرو در منطقه اورامانات قدردانی کرد و گفت: امیدوارم این حضور و بازدید نتیجه اش موجب رضایت مردم شود.
رییس اداره پیگیری امور مجلس شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز از تلاش همه جانبه مجموعه وزارت نیرو در بخشهای آب، فاضلاب و برق برای رفع مشکلات منطقه اورامانات خبر داد.
جعفر زیراهی، به محدویت منابع ملی و تنگناهای اعتبارات اشاره کرد و گفت: اگر طرحهایی همانند تأمین آب شرب شهر پاوه تأخیر دارد فقط به واسطه کمبود اعتبار است.
وی افزود: برای رفع مشکلات بخش آب و فاضلاب شهرستان پاوه تلاش خواهیم کرد.
مسوولان محلی به اتفاق مدیران وزارت نیرو امروز از بخشهای مختلف سد و نیروگاه داریان بازدید کردند و از نزدیک در جریان نحوه آبگیری و مراحل احداث آن قرار گرفتند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه هم به هنگام بازدید از پروژه طرح تأمین آب شرب شهر پاوه از چشمه هانی کوان، از پیشرفت 72 درصدی این طرح خبر داد و گفت: مهمترین علت تأخیر در اتمام این طرح کمبود اعتبار است.
کیاست امیریان افزود: امسال برای ادامه این طرح 80 میلیارد ریال مصوب شده بود که متأسفانه تاکنون نقدینگی آن محقق نشده و ما هم اکنون به چهار پیمانکاری که در بخشهای مختلف طرح مشغول کار هستند حدود 45 میلیارد ریال بدهکارهستیم ولی با وجود بدهی به پیمانکاران اجرای طرح ادامه دارد.
وی تصریح کرد: در سفر رییس جمهوری به استان کرمانشاه این طرح مورد توجه قرار گرفت و مبلغ 150 میلیارد ریال برای آن اختصاص دادند و مبلغ 110 میلیارد ریال نیز از محل فروش اوراق مشارکت برای این طرح پیش بینی شده است.
امیریان، اختصاص این اعتبارات را نشان دهنده توجه دولت به منطقه دانست و گفت: امیدواریم با تحقق اعتبارات اختصاص داده شده هرچه زودتر شاهد بهره برداری این پروژه باشیم.
شهرستان پاوه با بیش از 60 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد وهم اکنون در شبانه روز هفت ساعت قطعی آب شرب دارد.
7448/8066خبرنگار:محمدهادی زامیاد ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.